۳۱ فروردین ۱۳۹۲، ۲۰:۳۲

حسنوند خبر داد:

رژه دریایی کشتی‌ها و شناورهای بومی و سنتی در روز ملی خلیج فارس

رژه دریایی کشتی‌ها و شناورهای بومی و سنتی در روز ملی خلیج فارس

بوشهر - خبرگزاری مهر: استاندار بوشهر گفت: رژه دریایی کشتی‌ها و شناورهای بومی و سنتی، برافراشته‌شدن بلندترین پرچم ایران و تشکیل زنجیره انسانی از برنامه‌های روز خلیج فارس در استان بوشهر است.

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون حسنوند عصر شنبه در نشست هماهنگی برگزاری برنامه‌های روز ملی خلیج فارس با تاکید بر لزوم برگزاری با کیفیت برنامه‌های این روز، اظهار داشت: دهم اردیبهشت‌ماه روز ملی خلیج فارس است و در این روز برنامه‌ها و نمایشگاه‌های مختلفی در سطح ملی و بین‌المللی در استان بوشهر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل یک زنجیره دانش‌آموزی 500 نفره در ساحل خلیج فارس، ادامه داد: همایش بین‌المللی روز ملی خلیج فارس با حضور اندیشمندان ایرانی و خارجی در ساحل بوشهر برگزار می‌شود.

استاندار بوشهر از برگزاری نشست علمی اندیشمندان و نخبگان در مجتمع نهم دی بوشهر خبر داد و اضافه کرد: تیزر روز ملی خلیج فارس از شبکه‌های اول و سوم سیمای جمهوری اسلامی ایران و شبکه استانی پخش می‌شود.

وی از افتتاح موزه تجارت دریانوردی، نمایشگاه نقشه‌های تاریخی خلیج‌فارس در این روز خبر داد و بیان داشت: نمایشگاه آثار نویسندگان استان بوشهر در رابطه با خلیج فارس در 200عنوان برگزار می‌شود.

حسنوند همچنین به گلباران و نورافشانی خلیج فارس در این روز اشاره کرد و گفت: برگزاری کنگره شهید گنجی و رونمایی از تندیس این شهید و همچنین افتتاح بیمارستان 160 تخت‌خوابی شهید گنجی برازجان از دیگر برنامه‌های روز دهم اردیبهشت‌ماه به عنوان روز ملی خلیج فارس است.

وی با اشاره به برافراشته‌شدن بلندترین پرچم جمهوری اسلامی ایران در کنار آبهای خلیج فارس در بوشهر، افزود: افتتاح نمایشگاه دائمی، موزه و پارک موزه خلیج فارس و تجلیل از شهدای خلیج فارس، مدافعان خلیج فارس، پژوهشگران، هنرمندان و ایثارگران حوزه خلیج فارس از دیگر برنامه‌های روز خلیج فارس است.

کد خبر 2036681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha