۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۶:۱۶

تلاش یک چهره ضد شیعه برای حضور در پارلمان پاکستان

تلاش یک چهره ضد شیعه برای حضور در پارلمان پاکستان

یکی از چهره های ضد شیعی پاکستان تلاش خود را برای شرکت در انتخابات پارلمانی این کشور و پیروزی در آن آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، "مولانا احمد لادهیانی" از چهره های تندروی سنی پاکستان فعالیت انتخاباتی خود را آغاز کرد.

هر چند لادهیانی وعده کمک به فقرا را داده اماعده‌ای معتقدند رسیدن وی به مجلس با توجه به تفکرات ضد شیعی که دارد بسیار خطرناک است زیرا پارلمان ابزاری برای ظلم و ستم وی علیه شیعیان پاکستان می‌شود.

لادهیانی از اعضای صحاب صحابه بوده و سابقه ای طولانی در دشمنی با شیعیان پاکستان دارد اما با این وجود وی خود را به عنوان مرد صلح معرفی کرد و با به راه انداختن کمپینی مردمی، وعده داد در صورت پیروزی در انتخابات، به فعالیت های عام‌ المنفعه از قبیل ساخت مدرسه و بیمارستان دست می‌ زند.

مولانا احمد لادهیانی، در انتخابات سال 2008 میلادی نیز از پنجاب نامزدشده بود اما نتوانست آرای لازم برای حضور در پارلمان را بدست بیاورد.

دولت پاکستان، سپاه صحابه این گروه تندرو سنی مذهب را در برخی موارد عامل کشتار شیعیان کویته می‌ داند. "لشکر جنگوی" شاخه نظامی صحاب صحابه محسوب می‌ شود که تا کنون مسئولیت کشتار بسیاری از شیعیان را بر عهده گرفته است.

هر چند سپاه صحابه را چند سال پیش غیر قانونی نامیدند اما این گروه به شکلهای دیگری فعالیت خود را ادامه می‌ دهد.

این کشور همواره صحنه درگیری‌ها و خشونت های فرقه‌ ای است و حضور افردی همچون لادهیانی در مجلس پاکستان، مشکلات فرقه ای در آن را شدت خواهد بخشید. 

کد خبر 2037392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha