۶ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۶:۱۸

پاکستان مرز خود با افغانستان را مسدود می کند

پاکستان مرز خود با افغانستان را مسدود می کند

مقامات پاکستانی از تصمیم اسلام آباد برای مسدود کردن مرز این کشور با افغانستان در زمان برگزاری انتخابات پارلمانی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، پاکستان در تاریخ 11 می شاهد برگزاری انتخابات پارلمانی خواهد بود و از همین رو مقامات این کشور تصمیم دارند تا در زمان برگزاری انتخابات مرز آن با افغانستان را مسدود کنند.

دلیل این اقدام، جلوگیری از ورود احتمالی تروریست ها و برهم خوردن امنیت انتخابات است. علاوه بر مسدود شدن مرز، رفت و آمد افغان های مهاجر در پاکستان در روز برگزاری انتخابات نیز محدود خواهد بود.

دولت پاکستان توضیحی در این خصوص که چگونه از فعالیت صدها هزار افغانی حاضر در این کشور در روز برگزاری انتخابات جلوگیری می کند، ارائه نکرد. بر اساس آمارهای موجود یک میلیون و 600 هزار مهاجر افغانی بطور رسمی در پاکستان زندگی می کنند و علاوه بر این تعداد در حدود یک میلون افغانی دیگر نیز در پاکستان حضور دارند که نام آنها در دفتر و یا محل خاصی ثبت نشده است.

مرز پاکستان و افغانستان به دلیل شرایط خاص خود محل مناسبی برای حضور طالبان و القاعده است از همین رو احتمال آنکه گروه های خراب کار قصد ایجاد اخلال در امر برگزاری انتخابات و مخفی شدن در این مکان و یا عبور از مرز را داشته باشند بسیار زیاد است.

 

 

کد خبر 2041144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha