۲ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱:۰۰

گزارش خبری - آماری مهر؛

محجوب هشتمین طلایی تاریخ جودو ایران در آسیا شد

محجوب هشتمین طلایی تاریخ جودو ایران در آسیا شد

جودوکار سنگین وزن تیم ملی ایران با کسب مدال طلای در مسابقات جودو قهرمانی آسیا، هشتمین جودوکاری کشورمان است که در طول بیست و یک دوره برگزاری این مسابقات روی سکوی قهرمانی ایستاده است.

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و یکمین دوره رقابتهای جودو قهرمانی قاره آسیا به مدت سه روز در بانکوک برگزار شد که تیم ملی جودو ایران با کسب یک مدال طلا، یک برنز و یک عنوان پنجمی و دو عنوان هفتمی در مکان چهارم ایستاد. اما طلای جواد محجوب رنگ و بوی دیگری داشت.

حاصل تلاش جودوکاران کشورمان در بیست دوره قبلی رقابتهای قهرمانی آسیا کسب 11 مدال طلا بود. این 11 مدال را نیز هفت جودوکار کسب کرده بودند. جواد محجوب موفق شد با درخشش در بانکوک نام خود را به عنوان نفر هشتم و صید کننده طلای دوازدهم در لیست مردان طلایی ایران ثبت کند. البته او از یک سو رکوردار است چرا که اولین طلای ایران را در وزن 100- کیلوگرم کسب کرده است.

جودو ایران برای اولین بار در رقابتهای 1996 ویتنام موفق به کسب مدال طلا شد. زین العابدین حقانی و سیدمحمود میران در این مسابقات به مدال دست یافتند. آرش میراسماعیلی سه بار در مسابقات 1999 چین، 2001 مغولستان و 2008 کره‌جنوبی، کاظم ساریخانی یکبار در رقابتهای 2000 اوزاکا، مسعود حاجی آخوندزاده دو بار در سال‌های 2001 مغولستان و 2007 کویت، محمدرضا رودکی دو بار در سال‌های 2005 و 2012 ازبکستان و علی معلومات یک بار در مسابقات 2008 کره‌جنوبی برای جودو ایران در رقابتهای قهرمانی آسیا موفق به کسب مدال طلا شدند.

جودو ایران در رقابتهای قهرمانی آسیا تاکنون فقط در وزن90- کیلوگرم صاحب مدال طلا نشده است و در سایر اوزان جودوکاران کشورمان موفق به کسب مدال طلا شده‌اند.

کد خبر 2037673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha