۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۲۰

درخشان در گفتگو با مهر:

جوانان جودو ایران جنگنده مبارزه کردند/ می‌توان به روزهای خوب گذشته بازگشت

جوانان جودو ایران جنگنده مبارزه کردند/ می‌توان به روزهای خوب گذشته بازگشت

رئیس سابق فدراسیون جودو گفت: روحیه جنگندگی و میل به پیروزی مشخصه بارز جودوکاران جوان ایران در بانکوک بود و با حمایت از همین جوانان می توان به تکرار روزهای خوب گذشته امیدوار بود.

محمد درخشان که شاهد برگزاری رقابتهای قهرمانی آسیا در بانکوک بود ضمن بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر افزود: بیست و یکمین دوره رقابتهای جودو قهرمانی آسیا در سطح کمی و کیفی خوبی برگزار شد. هر چند کشورهای مختلف به دلیل حضور در رقابتهای گراند اسلم، گراند پری و رقابتهای جهانی برزیل برخی ستاره ها را به همراه نداشتند ولی این موضوع باعث افت کمی مسابقات نشد.

وی در مورد عملکرد ملی پوشان ایران گفت: این تیم با آنچه من از تیم ملی در سالهای قبل دیده بودم متفاوت بود، تیم جوانی که برخی نفرات آن اولین حضور رسمی و بین المللی خود را تجربه می کردند ولی واقعا مبارزات بسیار خوبی به نمایش گذاشتند. در نحوه مبارزه این نفرات تغییرات زیادی مشاهده شد که روحیه جنگندگی و تلاش برای رسیدن به پیروزی مشخصه بارز آن بود.

رئیس سابق فدراسیون جودو ادامه داد: در چند سال اخیر کمتر شاهد چنین تلاشی برای رسیدن به پیروزی در بین اعضای تیم ملی بودیم ولی این جوانان واقعا برای شکست رقبای خود از جان و دل مایه گذاشتند. اکثر کارشناسان حاضر در بانکوک بر این تغییر محسوس در تیم ایران صحه گذاشتند.

درخشان در مورد مسیری که تیم ایران برای رسیدن به موفقیت در پیش گرفته گفت:یکسری جوانان به تازگی مورد ارزیابی قرار گرفته و به تیم ملی راه پیدا کرده اند. باید این جوانان را حمایت کرد و برنامه های مختلف برای آنها در نظر گرفت تا ببینیم چه نتیجه ای در بر خواهد داشت؟

وی افزود: فدراسیون باید روی تیم ملی متمرکز شده و جوانانی که توانایی پیشرفت دارند را مورد حمایت خود قرار داده و با حضور در اردوها و مسابقات معتبر دنیا در راه ارتقاء فنی ملی پوشان حرکت کند. من به مسئولان فدراسیون هم گفته ام که که اردوهای داخلی اثرات خوبی دارد ولی برای رسیدن به جودو روز دنیا و آشنایی با شیوه های روز مبارزه باید در تورنمنت های معتبر دنیا با جودوکاران مطرح سرشاخ شده و به عبارتی شلاق خورد و کسب تجربه کنند.

این کارشناس جودو در بخش دیگری از سخنان خود افزود: سعید ملایی در عین جوانی و کم تجربگی عالی مبارزه کرد. او در مبارزاتی هم که باخت یک حریف قدر مقابل رقبای سرشناس خود بود که تا سرحد توان برای رسیدن به پیروزی تلاش کرد. امیر قاسمی نژاد نشان داد مسیر پیشرفت خوبی را در پیش گرفته و جواد محجوب هم که روند رو به رشد خود را ادامه داد. معتقدم اگر این جوانان به خوبی مورد حمایت قرار گیرند و فدراسیون آنها  را  زیر پرو بال خود بگیرد می توان روزهای خوب گذشته را تکرار کرد.

رئیس کمیته داوران و مربیان اتحادیه آسیا با اشاره به تغییر قوانین گفت: تیم های مانند قزاقستان ، ازبکستان ، مغولستان و ... که دائم در رقابتهای مختلف حضور دارند به خوبی با این قوانین آشنا شده و روش مبارزاتی خود را با آن هماهنگ کرده اند. این قوانین به مرور زمان جا می افتد. جودوکاران ما باید با حضور در رقابتهای مختلف با شیوه های جدید آشنا شده و مربیان نیز با این قوانین هماهنگی بیشتری پیدا کنند.

درخشان در خصوص انتخابات آتی فدراسیون جهانی گفت: دوره مدیریت "ماریوس ویزر" در راس فدراسیون جهانی به پایان رسیده و باید انتخابات برگزار شود ولی با روندی که جودو جهان در طول چند سال اخیر در پیش گرفته می توان حضور دوباره "ویزر" و تیم کاری او را برای یک دوره دیگر قابل پیش بینی دانست.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا در این انتخابات برای کسب کرسی در فدراسیون جهانی فعالیتی خواهد داشت یا خیر گفت: من عضو تیم اجرایی فدراسیون جهانی هستم که در شرایط فعلی نیز ماموریت نظارت و کنترل مسابقات معتبری چون "گراند اسلم" را برعهده دارم و در اکثر رویدادهای مهم دنیا حضور دارم. با این وجود فکر نمی کنم برای پست خاصی کار کنم.

تیم ملی جودو ایران در رقابتهای قهرمانی آسیا با کسب یک نشان طلا و یک برنز عنوان چهارم را کسب کرد.

کد خبر 2040492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha