۲ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۵۶

شارژ کارت خرید کتاب نویسندگان کودک پشت سد بی‌پولی

شارژ کارت خرید کتاب نویسندگان کودک پشت سد بی‌پولی

دبیر انجمن نویسندگان کودک با اشاره به اینکه شارژ کارت الکترونیکی خرید کتاب اعضای انجمن برای حضور در نمایشگاه تاکنون به دلیل کمبود بودجه در وزارت ارشاد انجام نشده است، اظهار داشت: شارژ این کارت‌ها کار تفننی و زائد نیست و حس می‌کنم حق اهالی قلم است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرآیند شارژ کارت الکترونیکی خرید کتاب اهالی قلم به ویژه نویسندگان کودک و نوجوان در آستانه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به دلیل آنچه نبود بودجه کافی برای این موضوع عنوان شده است در ابهام باقی مانده و مسئولان معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز تنها به ارائه برخی پاسخ‌های کم و بیش امیدوار کننده و البته تکراری در این زمینه به این افراد بسنده کرده‌اند.

محسن هجری، دبیر انجمن نویسندگان کودک و نوجوان در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: مسئله‌ای که در چند سال گذشته در زمینه شارژ کارت الکترونیکی خرید کتاب با آن مواجه بوده‌ایم، به طور مشخص مشکلات مالی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد است. به نظر می‌رسد به دلیل اینکه در ماه‌های نخستین سال، بودجه نهادها مصوب و ابلاغ نشده است، در مواردی از این دست مشکلاتی پیش می‌آید.

هجری در ادامه با اشاره به نامه‌نگاری صورت گرفته از سوی انجمن با معاونت فرهنگی گفت: به سنت هر ساله نامه‌ای نوشته و فهرست اعضاء برای شارژ کارت‌هایشان را ارسال کردیم، اما به ما گفته شد که در حال حاضر مشکل بودجه‌ برای این کار وجود دارد و البته تصریح شد که ارشاد سعی دارد تا این مسئله را حل کند.

دبیر انجمن نویسندگان کودک و نوجوان با اشاره به حضور بیش از 400 عضو در این نهاد صنفی گفت: کارت‌های خرید کتاب اهالی قلم به مناسبت‌های مختلفی مانند نمایشگاه کتاب و یا هفته کتاب شارژ می‌شود. مبلغ این شارژ هم 100 هزار تومان بود و البته باید بگویم که این شارژ، قاعده مشخصی ندارد. ما نامه‌نگاری می‌کنیم اما نتیجه دقیق آن به طور مشخص عنوان نمی‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته، شارژ این کارت‌ها کمتر با مشکل مواجه می‌شده است، تاکید کرد: این کار و ارائه چنین خدمتی به اهالی قلم یک کار تفننی و زائد نیست و حس می‌کنم حق اهالی قلم است که چنین حمایتی از آنها بشود. جا داشت که با وجود بودجه قابل توجهی که در برگزاری نمایشگاه کتاب مصرف می‌شود، شارژ این کارت‌ها زودتر انجام شود.

هجری در پاسخ به سئوال دیگری درباره میزان دسترسی اعضاء به کارت الکترونیک خرید کتاب گفت: تمام اعضای انجمن این کارت را در اختیار دارند و اعضای تازه واردی هم که آن را ندارند، می‌توانند با مراجعه به انجمن و دریافت معرفی‌نامه از انجمن و ارائه آن به نهاد صادر کننده این کارت‌ها (خانه کتاب)، کارت خود را دریافت کنند.

کد خبر 2037945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha