۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۲۴

با وجود بهره‌مندی 2000 اهل قلم؛

بن‌کارت‌های نویسندگان کودک شارژ نشد/ 80 هزار تومان بدهید 100 هزار تومان شارژ بگیرید

بن‌کارت‌های نویسندگان کودک شارژ نشد/ 80 هزار تومان بدهید 100 هزار تومان شارژ بگیرید

بن‌کارت‌های الکترونیک اعضای انجمن نویسندگان کودک و نوجوان شارژ نشد. براساس پیگیری دست‌اندرکاران این انجمن، معاونت فرهنگی اعلام کرده: اعضاء انجمن 80 هزار تومان پرداخت کنند تا از 100 هزار تومان شارژبهره‌مند شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، همه حرف و سخن‌ها بی‌نتیجه ماند و سرانجام بن‌کارت‌های الکترونیک اعضای انجمن نویسندگان کودک و نوجوان شارژ نشد؛ معاونت فرهنگی ارشاد در آخرین تصمیم خود گفته است: اعضای انجمن می‌توانند 80 هزار تومان پرداخت کنند تا از  100 هزار تومان شارژبهره‌مند شوند، اما به نظر می‌رسد همین گفته هم بهانه باشد و کسی نمی‌خواهد حداقل حق اهل قلم را به آنان پرداخت کند.

چند روز قبل انجمن نویسندگان کودک در نامه‌ای به معاونت فرهنگی، خواستار شارژ بن‌های الکترونیک شد، اما معاونت نامبرده اعلام کرده 80 هزار تومان پرداخت کنید تا 100 هزار تومان دریافت کنید. بر این اساس حق شاعران و نویسندگان کودک و نوجوان از مزایای عضویت در یک تشکل‌ مردم‌نهاد که ارشاد در سال‌های گذشته داعیه حمایت از آن را داشته، تنها 20 هزار تومان است.

این در حالی است که سال‌های گذشته در روزهای ابتدایی یا میانی نمایشگاه، بن‌کارت هریک از اعضای انجمن نویسندگان به ارزش یک میلیون ریال معادل 100 هزار تومان شارژ می‌شد، اما بیش از 400 عضو این انجمن، امسال از 2000 کارت شارژ شده اهل قلم (طبق اعلام ارشاد) هیچ سهمی ندارند.

كارت الكترونيك خريد كتاب يكي از انواع كارت‌هاي بانكي است كه از سال 1386 و در راستاي توسعه نهضت كتابخواني و دسترسي آسان به كتاب در ميان مخاطبان و علاقه ‌مندان، از سوي معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، با همكاري خانه كتاب صادر شد.

تمام دانشگاه‌‌ها و مراكز آموزش عالي دولتي و خصوصي، موسسات فرهنگي و هنري و تمام دستگاه‌هاي دولتي و عمومي كشور مي‌‌توانند با انعقاد قرارداد واگذاري (فروش) بن كارت الكترونيك خريد كتاب، ضمن تكميل اطلاعات كاركنان مطابق با قالب بانكي مورد نياز، نسبت به دريافت كارت الكترونيك خريد كتاب از معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و ارائه آن به افراد اقدام کنند.

کد خبر 2046380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha