۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۳۴

جوینی به امکانات آکادمی‌های شوروی در تصحیح شاهنامه غبطه می‌خورد

جوینی به امکانات آکادمی‌های شوروی در تصحیح شاهنامه غبطه می‌خورد

یاسر موحد فرد گفت: عزیزالله جوینی همیشه به امکانات و توانایی‌های آکادمی‌های شوروی در تصحیح شاهنامه نسخه فلورانس غبطه می‌خورد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم نکوداشت عزیزالله جوینی شاهنامه‌پژوه و نسخه‌شناس صبح امروز با حضور سید ضیاءالدین ‌هاجری، امیر الهامی، یاسر موحدفرد و کیومرث جوینی در محل غرفه سرای اهل قلم واقع در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد.

موحدفرد در ابتدای این برنامه گفت: استاد جوینی می‌گفت من به آکادمی‌های کشور شوروی غبطه می‌خورم که در آن‌ها صدها نفر به تصحیح شاهنامه نسخه فلورانس گماشته شده‌اند، ولی من در این جا تنها هستم و یک تنه کار می‌کنم. من از ایشان به عنوان ادیبی اخلاق‌گرا یاد می‌کنم که قولش بر خواسته جسمی‌اش اولی بود و هیچ برنامه علمی را به خاطر آرامش تن و روانش تحت الشعاع قرار نداد.

وی افزود: عزیزالله جوینی به تمامی کردار بود. ایشان به تمامی رفتار بود و از آن اندیشه بلندی که بر پایه آموزه‌های اخلاقی ایرانی و اسلامی آموخته بود، با فعل و عملش به ما آموزش می‌داد.

در ادامه‌ هاجری گفت: من با آقای جوینی آشنایی نزدیک نداشتم، ولی در چندین نشست که در انجمن مفاخر یا بنیاد فردوسی برگزار شد و ایشان را دیدم، بسیار بزرگی‌ها از او آموختم و به گفتن همین بسنده می‌کنم که پایه آشنایی من و ایشان «شاهنامه» شد.

در ادامه این مراسم الهامی و کیومرث جوینی نیز به بیان سخنانی درباره شخصیت عزیزالله جوینی پرداختند.

کد خبر 2046470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha