۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۴:۱۳

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:

سوره مهر و امیرکبیر نشان دادند که اگر کتاب خوب باشد مردم استقبال می‌کنند

سوره مهر و امیرکبیر نشان دادند که اگر کتاب خوب باشد مردم استقبال می‌کنند

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با حضور در نمایشگاه کتاب و غرفه انتشارات امیرکبیر گفت: تبلیغات خوب برای کتاب روشی برای سوق دادن مردم به سوی کتاب و مطالعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به همراه «محسن مومنی»، رئیس حوزه هنری، از غرفه این انتشارات بازدید کرد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این بازدید، طی سخنانی با اشاره به فعالیت‌های این سازمان در حوزه کتاب و نشر اظهار کرد: اساسا یکی از مولفه‌هایی که می‌تواند مخاطب و به ویژه مردم را به سوی مطالعه سوق دهد، مسئله تبلیغات خوب و روشمند است.

وی ادامه داد: نهادهای ترویجی و تبلیغی باید نسبت به آگاهی بخشی و تبلیغ کتب خوب اهتمام مضاعفی داشته باشند؛ چرا که از این گذر کتاب در سبد خرید خانواده‌ها جایگاهی ویژه پیدا می‌کند که خوشبختانه ما در رابطه با موارد یاد شده در انتشارات امیرکبیر و انتشارات سوره مهر تجربه خوبی داشتیم و مشاهده کردیم اگر کتاب خوب به جامعه معرفی شود، مردم استقبال می‌کنند.

خاموشی تصریح کرد:سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه چاپ و نشر به لحاظ موضوعی در حیطه‌های متعدد، به ویژه حوزه دین فعالیت‌های مختلفی داشته و خودش در این حوزه اصطلاحا تولیدکننده اثر محسوب می‌شود؛ ضمن آن که موسسات انتشاراتی زیرمجموعه سازمان تبلیغات اسلامی از جمله انتشارات امیرکبیر، به طور مستقیم با مولفان خود در ارتباط است.

وی  افزود: انتشارات سوره مهر نیز به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های سازمان تبلیغات اسلامی در سال‌های اخیر در حوزه‌های متعددی ورود کرده است؛ از جمله در حوزه دفاع مقدس که شاهد ارائه آثار فاخری از سوی این انتشارات در سال‌های اخیر بوده‌ایم که از جمله آنها می‌توان به آثاری چون نورالدین پسر ایران، دا، کوچه نقاش‌ها و شنام اشاره داشت.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: ما در سطوح مختلفی به فرهنگ دفاع مقدس پرداختیم؛ چرا که معتقدیم این فرهنگ گوهری است که باید کشف شود، بنابراین آثار متعددی در این زمینه که  پیش تر بدان اشاره شد را منتشر کردیم و مخاطب نیز استقبال وسیعی کرد.

خاموشی خاطرنشان کرد: یکی از عمده فعالیت‌های ما ارائه کتاب‌های جیبی بود، در واقع ما کتاب‌های جیبی را احیا کردیم و در حال حاضر قریب به بیش از 200 عنوان کتاب جیبی را عرضه کرده ایم که نمونه‌های بسیاری از این کتب در انتشارات امیرکبیر منتشر شده اند، به هرحال کتاب جیبی به عنوان بِرَندی بود که غیر فعال بود و ما تلاش کردیم با نشر کتاب در این قطع، آن را احیا کنیم.

وی با اشاره به دیگر موضوعاتی که ذیل انتشار کتاب، مورد توجه مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی است، اظهار کرد: ما در این فکر بودیم که روایات ائمه به صورت موضوع بندی و در موضوعاتی خاص نظیر مسائلی چون تربیت، اخلاق، دعا و ... جمع آوری کرده و ارائه کنیم که این مهم از کارکردهای خود سازمان است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه به تعامل این سازمان با ناشران انقلاب اسلامی اشاره کرده و افزود: تولید مفاهیم حوزه دین از سوی حوزه‌های علمیه، انتشاراتی و نویسندگان گسترش شایانی یافته است که این امر مرهون پیروزی انقلاب اسلامی است و امیدواریم که شاهد درخشش و شکوفایی هرچه بیشتر در این حوزه باشیم.

خاموشی در این راستا ادامه داد: به عنوان مثال مجموعه هفت جلدی دایرةالمعارف صحابه پیامبر (ص) توسط پژوهشکده باقرالعلوم به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های سازمان تبلیغات اسلامی تولید شد که 6 سال روی این پروژه کار و وقت صرف و نهایتا توسط پژوهشکده تولید شد. بنابراین ما اهتمام ویژه‌ای در حوزه مسائل مرتبط با دین داریم.

کد خبر 2046555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha