۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۸:۵۸

نمایه نشر سوره مهر با پشتوانه یک سال تلاش به نمایشگاه رسید

نمایه نشر سوره مهر با پشتوانه یک سال تلاش به نمایشگاه رسید

نمایه نشر سوره مهر با عنوان «کتابنما» در 7 گروه و 34 زیرگروه سرانجام پس از یک سال تلاش چند تیم حرفه‌ای به بیست و ششمین نمایشگاه کتاب تهران رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، این نمایه که با عنوان «کتابنما» و در قطع رقعی تهیه شده است، با حضور چند تیم حرفه‌ای از روزنامه‌نگاران و نویسندگان و طی یک سال گذشته از نمایشگاه سال گذشته آماده‌سازی شده است و در تهیه آن، حدود 20 نفر به طور ثابت مشغول بازخوانی کتاب‌های سوره مهر، مصاحبه با نویسندگانشان، جمع‌آوری و تهیه متن معرفی آثار، معرفی پدیدآورندگان کتاب‌ها و نقد آثار بوده‌اند.

کتابنمای سوره مهر با 7 گروه و 34 زیرگروه در حدود 1200 صفحه تولید و منتشر شده که با اختصاص یک صفحه به هر کتاب، تمام آثار این ناشر را در برمی‌گیرد.

کتابنمای سوره مهر شعار «خوب ببینید، راحت انتخاب کنید، آسان بخرید!» را در پیشانی خود دارد و به مخاطبان غرفه این ناشر کمک می‌کند تا آثار مورد علاقه‌شان را با دقت بیش‌تری انتخاب کنند.

ادبیات، ادبیات دفاع مقدس، ادبیات انقلاب، موسیقی، هنر و پژوهش هنر، هنرهای نمایشی و کودک و نوجوان عناوین کلی مجموعه کتابنمای سوره مهر هستند که هرکدام زیرگروه‌های جداگانه‌ای دارند.

دو سال قبل نیز کتابنماهایی در قطع رحلی از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شد، اما به دلیل آنکه تمام کتاب‌های این ناشر در آن معرفی نشده بود، با تغییر متن و قطع و تکمیل و بازنویسی برخی از آنها، کتابنماهای جدید با محتوای متفاوت برای همه کتاب‌های سوره مهر آماده‌سازی و منتشر شده است.

کتابنماهای این ناشر به دلیل نوع صحافی، امکان پیوستگی به یکدیگر را دارند و می‌توان همه آنها را در کنار هم قرار داد. این کتابنماها برای معرفی تمام آثار منتشر شده در سوره مهر از زمان فعالیت با عنوان «انتشارات حوزه هنری» تا آخرین کتاب چاپ شده در این مؤسسه انتشاراتی را شامل می‌شود.

کتابنمای سوره مهر با جلد و متن گلاسه در نمایشگاه به صورت رایگان در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد و آنها را با آثار ناشر برگزیده 4 دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آشنا می‌کند.

کلیدواژه، نمای معرف (جمله یک خطی در معرفی کتاب)، نمای نزدیک (معرفی کتاب)، نمای میانی (معرفی نویسنده)، نمای دور (نقد و نظر درباره کتاب)، از کتاب (بریده‌ای از متن) و از همین قلم (آشنایی با سایر تألیفات نویسنده اثر) از بخش‌های هر کدام از نمایه‌هاست.

کد خبر 2047214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha