۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۳۸

بدقولی ارشاد در شارژ بن‌کارت‌ اهل قلم اعتراض نویسندگان کودک را در پی داشت

بدقولی ارشاد در شارژ بن‌کارت‌ اهل قلم اعتراض نویسندگان کودک را در پی داشت

با وجود اینکه علی شجاعی صائین، مدیرعامل خانه کتاب، وعده عصر شانزدهم اردیبهشت را برای شارژ بن‌کارت‌های اهل قلم را داده بود، اما تا امروز این اتفاق نیفتاده است. همین بدقولی موجب شد تا اعضای انجمن نویسندگان کودک به شارژ نشدن کارت‌های الکترونیک خود واکنش نشان دهند

به گزارش خبرنگار مهر، در حالی نمایشگاه کتاب به روز هشتم خود رسید که بن‌کارت‌های اهل قلم در فاصله سه روز مانده به پایان مهم‌ترین رویداد فرهنگی کشور، هنوز شارژ نشده و قرار است هیئت مدیره انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، مراتب اعتراض اعضای خود را به معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کند.

هجری، دبیر انجمن نویسندگان کودک در این باره گفت: فلسفه‌ وجودی کارت الکترونیک کتاب، نهادینه کردن کمک هزینه‌های خرید کتاب است. در غیر این‌صورت به همان بن‌های کاغذی اکتفا می‌شد. از آن‌جا که در سال‌های گذشته بن‌های کاغذی سبب سوء‌استفاده‌ برخی شده بود، دست‌اندرکاران به این نتیجه رسیده بودند که پرداخت کمک هزینه‌ خرید کتاب را نهادینه کنند.

دبیر انجمن با اشاره به این‌که در شرایط کنونی تضییع حقوق پدیدآورندگان کودک و نوجوان فراتر از چنین مواردی است، اظهار امیدواری کرد كه همچنان به روال سال‌های گذشته عمل شود و بودجه‌ای که به این کار اختصاص داده شده، در محل واقعی‌اش هزینه شود.

پیش از این انجمن نویسندگان کودک در نامه‌ای به معاونت فرهنگی، خواستار شارژ بن‌های الکترونیک شد، اما معاونت نامبرده اعلام کرده 80 هزار تومان پرداخت کنید تا 100 هزار تومان دریافت کنید. بر این اساس حق شاعران و نویسندگان کودک و نوجوان از مزایای عضویت در یک تشکل‌ مردم‌نهاد که ارشاد در سال‌های گذشته داعیه حمایت از آن را داشته، تنها 20 هزار تومان است.

این در حالی است که سال‌های گذشته در روزهای ابتدایی یا میانی نمایشگاه، بن‌کارت هریک از اعضای انجمن نویسندگان به ارزش یک میلیون ریال معادل 100 هزار تومان شارژ می‌شد، اما بیش از 400 عضو این انجمن، امسال از 2000 کارت شارژ شده اهل قلم (طبق اعلام ارشاد) هیچ سهمی ندارند.

كارت الكترونيك خريد كتاب يكي از انواع كارت‌هاي بانكي است كه از سال 1386 و در راستاي توسعه نهضت كتابخواني و دسترسي آسان به كتاب در ميان مخاطبان و علاقه ‌مندان، از سوي معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، با همكاري خانه كتاب صادر شد.

تمام دانشگاه‌‌ها و مراكز آموزش عالي دولتي و خصوصي، موسسات فرهنگي و هنري و تمام دستگاه‌هاي دولتي و عمومي كشور مي‌‌توانند با انعقاد قرارداد واگذاري (فروش) بن كارت الكترونيك خريد كتاب، ضمن تكميل اطلاعات كاركنان مطابق با قالب بانكي مورد نياز، نسبت به دريافت كارت الكترونيك خريد كتاب از معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و ارائه آن به افراد اقدام کنند.

همچنین علی شجاعی صائین، مدیرعامل موسسه خانه کتاب از شارژ 60 هزار تومانی کارت‌های الکترونیک خرید کتاب برای  2094 نفر از اهالی قلم خبر داه بود.این کارت‌ها قرار بود در ششمین روز از نمایشگاه کتاب شارژ شود، اما هنوز این اتفاق نیفتاده است. این در حالی است که طی دو سال گذشته، کارت الکترونیکی هر یک از اعضای انجمن 100 هزار تومان شارژ شده بود.
کد خبر 2050031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha