۲ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۴:۳۹

خلخالی بیان کرد:

رشد 19درصدی ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراها در استان سمنان/رقابت بیش از 2700 کاندید

رشد 19درصدی ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراها در استان سمنان/رقابت بیش از 2700 کاندید

سمنان-خبرگزاری مهر: رئیس ستاد انتخابات استان سمنان از رشد 19 درصدی داوطلبان ثبت نام شده انتخابات شوراهای اسلامی در این استان خبر داد و گفت: دو هزار و 751 نفر داوطلب در مهلت قانونی نامنویسی کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا خلخالی پیش از ظهر دوشنبه در نشت خبری خود که در ستاد انتخابات استان سمنان  برگزار شد در جمع خبرنگاران ضمن بیان اینکه دو هزار و 751 نفر داوطلب در مهلت قانونی نامنویسی کردند اظهار داشت: از این تعداد دو هزار و 106 نفر برای شوراهای اسلامی روستایی و 645 نفر برای شوراهای شهرهای این استان ثبت نام کرده اند.

وی با اشاره به این مطلب که از کل داوطلبان دو هزار و 593 نفر مرد شامل دو هزار و هشت نفر برای حوزه های روستایی و 585 نفر برای حوزه های شهری هستند عنوان کرد: شمار بانوان داوطلب انتخابات شوراها 158 نفر است که از این تعداد 98 نفر برای روستایی و 60 نفر برای حوزه های شهری نامنویسی کرده اند.

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان تصریح کرد: شمار داوطلبان حوزه های روستایی در استان سمنان دو هزار و 106 نفر است که از این تعداد دو هزار و هشت نفر مرد و 98 نفر را بانوان تشکیل می دهند.

خلخالی با بیان اینکه تعداد نامزدهای انتخاباتی شوراهای اسلامی روستایی نسبت به دوره سوم 14.5 درصد رشد دارد افزود: تعداد مردان در حوزه های روستایی 12.4 درصد و بانوان 60.7 درصد نسبت به دوره سوم افزایش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه بیشترین شمار ثبت نام انتخابات روستایی با 20 نفر به بخش مرکزی گرمسار اختصاص دارد اظهار داشت: بیشتر شمار داوطلبان زن در حوزه های شهری به سمنان و شاهرود با 11 نفر داوطلب اختصاص دارد.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان سمنان شمار داوطلبان انتخابات شوراهای در مناطق شهری استان سمنان را نیز 645 نفر شامل 585 نفر مرد و 60 نفر زن بیان کرد و افزود: در کل در این بخش 38.4 درصد و در بخش آقایان 35.7 درصد و بانوان 71.4 درصد نسبت به دوره سوم انتخابات شوراها افزایش داریم.

خلخالی از ثبت نام تعداد کافی نامزدها در تمام حوزه های انتخاباتی شوراهای اسلامی خبر داد و گفت: در 100 درصد حوزه های شهری و روستایی استان سمنان شرایط برای برگزاری انتخاباتی پرشور و رقابتی فراهم است.

وی با بیان اینکه در انتخابات شوراهای اسلامی که همزمان با ریاست جمهوری 24 خرداد برگزار می شود افزود: 113 نفر در شوراهای شهری و 870 نفر در شوراهای روستایی باید به عنوان اعضای اصلی انتخاب شوند.

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان در خاتمه گفت: با اتمام مهلت ثبت نام از امروز به مدت 10 روز صلاحیت داوطلبان در مراجع چهارگانه بررسی و به هیئت های اجرایی اعلام می شود.
 

کد خبر 2038182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha