۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۱۳

طلب هزینه‌های جدید از سوی تعاونی‌های مسکن مهر/ تشویق متقاضیان به فروش واحدها

طلب هزینه‌های جدید از سوی تعاونی‌های مسکن مهر/ تشویق متقاضیان به فروش واحدها

با نزدیک شدن به پایان دولت دهم، برخی از تعاونی های مسکن مهر سعی دارند با بهانه های جدید، پول بیشتری را از متقاضیان دریافت کنند تا در نهایت آنها راضی به فروش واحدهای خود شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، در ماه های آخر عمر دولت دهم هنوز پروژه های مسکن مهر در اغلب شهرهای بزرگ به جایی نرسیده است و متقاضیان در انتظار تحویل واحدهایی هستند که هنوز در مراحل تامین زیرساخت ها قرار دارد.

اگرچه دولت وعده داده بود که واحدهای مسکن مهر در فاصله زمانی یکساله به متقاضیان تحویل داده میشود اما در اغلب پروژه های استان تهران با گذشت بیش از 3 سال، هنوز واحدها آماده تحویل به متقاضیان نشده است و تعاونی های مسکن هم به تعهدات خود به طول کامل عمل نمی کنند.

در این میان، برخی از این تعاونی ها هنوز در مراحل ابتدایی ساخت قرار دارند و در پاسخ به متقاضیان مسکن مهر اعلام می کنند که پول ساخت و ساز نداریم در صورتیکه تمامی متقاضیان آورده مورد نظر دولت را برای این پروژه ها پرداخت کرده اند.

در چند ماهه اخیر با افزایش قیمت مصالح ساختمانی، قیمت ساخت مسکن مهر هم افزایش یافت و متقاضیان مسکن مهر، ناچار به پرداخت پول بیشتری برای واحدهای خود شدند اما این موضوع بهانه ای شد که در برخی از سایتهای مسکن مهر شهرهای جدید مبالغ بیشتری از متقاضیان دریافت شود.

براین اساس، این مبالغ که از یک تا 3 میلیون تومان متغیر است، به منظور هزینه های آماده سازی و محوطه سازی از متقاضیان دریافت می شود در حالی که در ابتدای ساخت و ساز مقرر شده بود، آماده سازی از سوی دولت تامین شود اما دولت اعلام می کند که هزینه های آماده سازی به تعاونی ها واگذار شده است.

در این میان بیشترین آسیب متوجه متقاضیانی است که به دلیل سرمایه کم ناچار به خرید مسکن مهر شدند اما هربار پول بیشتری از آنها دریافت می شود در حالیکه متقاضیان توان پرداخت پول بیشتر را ندارند.

دریافت هزینه های اضافی از متقاضیان مسکن مهر

یکی از تعاونی های مسکن مهر که تاکنون حدود 23  میلیون و 500 هزار تومان بابت یک واحد 75 متری از متقاضیان در پرند دریافت کرده، بازهم اعلام کرده که اعضا باید 3 میلیون تومان دیگربابت آماده سازی و محوطه سازی و 4 میلیون و 200 هزار تومان برای اطفاء حریق و پله فرار بپزدازند، این در حالی است که برخی از تعاونی ها یک میلیون تومان و برخی دیگر 3 میلیون تومان برای محوطه سازی درخواست کرده اند.

در واقع تعاونی ها هر مبلغی را که نیاز داشته باشند به بهانه های مختلف از مردم طلب می کنند و متقاضیان هم در صورتی که هزینه ای را پرداخت نکنند، با تهدید تعاونی ها مواجه می شوند که خانه های آنها را تحویل نمی دهد، در واقع تعاونی ها به دنبال این هستند که متقاضی تحت  فشار قرارگرفته و واحد خود را به آنها بفروشد.

با گران شدن مسکن در تهران، تعاونی ها متقاضیان را به فروش واحدهای خود تشویق می کنند تا علاوه بر سود بیشتر، واحدهای خود را با قیمتی چند برابر مسکن مهر به فروش برسانند. یکی از اعضای این تعاونی ها در گفتگو با خبرنگار مهر، تاکید کرد: در حال حاضر قیمت ها در شهرهای جدید با افزایش مواجه شده است بنابراین تعاونی های ترجیح می دهد به جای 20 میلیون تومانی پرداختی اعضا، 80 میلیون تومان واحدها را بفروشند.

وی افزود: هیئت مدیره این تعاونی ها با شگردهای مختلف از متقاضیان پول درخواست می کنند در حالیکه هزینه ساخت پله فرار برعهده سازنده است و نباید بابت آن پولی از متقاضیان دریافت شود.

به نظر می رسد که تعاونی های مسکن مهر در آخرین ماه های باقیمانده از دولت دهم سعی دارند تا با حداکثر سود از پروژه های مسکن مهر خارج شوند و احتمال این وجود دارد که در نهایت واحدها را بطور کامل تکمیل نکنند.

* نوشین قدم آهاری

کد خبر 2039594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha