۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۰۵

مطلوبی خبر داد:

حضور کاندیداهای ریاست جمهوری در دانشگاه لرستان/ سخنرانی ولایتی و قالیباف

حضور کاندیداهای ریاست جمهوری در دانشگاه لرستان/ سخنرانی ولایتی و قالیباف

خرم آباد - خبرگزاری مهر: دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان از حضور کاندیداهای ریاست جمهوری برای سخنرانی در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی مطلوبی عصر سه شنبه در نشست خبری با رسانه های گروهی اظهار داشت: سخنرانی محمد باقر قالیباف در دانشگاه لرستان قطعی شده است اما به گفته محسن رضایی دیگر کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بدلیل انجام سفر هیئت دولت به لرستان سخنرانی این کاندیدا که قرار بود 11 اردیبهشت انجام شود به زمان دیگری موکول شد.

وی افزود: طبق رایزنی های صورت گرفته سفر قالیباف به لرستان برای خرداد ماه تنظیم شده که یک سخنرانی نیز در دانشگاه لرستان خواهد داشت.

حضور کدام کاندیداها در دانشگاه لرستان قطعی شد؟

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه لرستان با اشاره به قطعی شدن حضور کاندیداهایی همچون رضایی، ولایتی، کواکبیان، لنکرانی، پورمحمدی، قالیباف، رضایی و همچنین صفار هرندی در دانشگاه لرستان گفت: اکثر این کاندیداها تا 20 اردیبهشت در دانشگاه لرستان سخنرانی می کنند.

مطلوبی ادامه داد: سخنرانی صفار هرندی با موضوع بررسی فرهنگ در دولت های گذشته و شاخص های فرهنگ در دولت یازدهم نیز هشتم اردیبهشت در این دانشگاه برگزار می شود.

وی با تاکید بر اینکه فضای دانشگاه به دلیل علمی بودن آن با فضای عمومی جامعه متفاوت است به کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری توصیه کرد که در چارچوب علم و منطق و بدور از هرگونه هیاهوگری در فضای دانشگاه سخنرانی کنند.

انتشار نشریه صراط

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان همچنین از انتشار نشریه صراط این تشکل ویژه انتخابات ریاست جمهوری در سطح دانشگاههای کشور خبر داد و گفت: در این نشریه که با تیراژ 40 هزار نسخه منتشر می شود به بررسی عملکرد دولت های بعد از انقلاب، پشت پرده رسانه های غربی و 30 سال تحریم و پیشرفت پرداخته شده است.

مطلوبی برگزاری تریبون های آزاد در سطح دانشگاه و خوابگاهها و برگزاری کرسی های آزاداندیشی را از دیگر برنامه های این تشکل در راستای بسترسازی مناسب برای خلق حماسه سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد.

وی با انتقاد از اقدام وزارت علوم در تغییر زمان امتحانات و کاهش طول ترم تصریح کرد: فتنه 88 برای سالها نظام را بیمه کرد با این وجود ضرورتی نداشت که با جلو انداختن امتحانات دانشگاه را در ایام انتخابات ریاست جمهوری از شور و حال بیندازند.

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه لرستان گفت: امیدواریم که اینگونه تصمیمات در انتخاباتهای دیگر از ناحیه وزارت علوم و دستگاههای ذی ربط اتخاذ نشود.

کاندیدای مورد حمایت جامعه اسلامی دانشجویان

مطلوبی با بیان اینکه کاندیدای مورد حمایت جامعه اسلامی دانشجویان می بایست معتقد به سه گفتمان عدالت، پیشرفت و مقاومت باشد ادامه داد: در خرداد ماه کاندیدای مورد حمایت این تشکل معرفی می شود.

وی با تاکید بر اینکه گفتمان سوم تیر به طور قطع یقین مورد حمایت این تشکل است اضافه کرد: عدالت، استکبارستیزی، خدمت به محرومین، زنده کردن آرمانهای انقلاب و... شاخصه های رئیس جمهور منتخب در سوم تیر بود که رئیس جمهور آینده هم باید از این شاخصه ها برخوردار باشد.

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه لرستان با بیان اینکه متاسفانه دولت دهم با بروز جریان انحرافی از ولایت و گفتمان سوم تیرفاصله گرفت گفت: مردم از رجال سیاسی و دعواهای سیاسی خسته شده اند اما حضور میلیونی آنها در راهپیمایی 22 بهمن نشان داد که آنها پا در رکاب نظام هستند و در انتخابات ریاست جمهوری نیز با خلق حماسه سیاسی برگ دیگری بر افتخارات خود در دفاع از اسلام و انقلاب برجا می گذارند.

مردم دیگر به اصلاحات میل و رغبتی ندارند

مطلوبی در ادامه با بیان اینکه مردم دیگر به اصلاحات میل و رغبتی ندارند افزود: مردم حاضر نیستند سرنوشت کشور را بار دیگر به دست کسانی بسپارند که در زمان حاکمیتشان معنویت را قربانی کردند.

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه لرستان با بیان اینکه سیاست خارجی دولت اصلاحات عزت ملت ایران را لگدمال کرد یادآور شد: دولت یازدهم می بایست در سیاست خارجی دیپلماسی عمومی فعال داشته باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه در دولت خاتمی فرهنگ به سمت فرهنگ غربی سوق داده شد و فرهنگ مهدویت کنار گذاشته شد و اگر چه در دولت نهم تلاشهایی برای احیاء فرهنگ مهدویت در کشور شد اما در دولت دهم با رخنه جریان انحرافی در دولت فرهنگ به سمت باستان گرایی گرایش پیدا کرد و به بیراهه رفت.

خاتمی در قد و قواره ای نیست که برای نظام تعیین تکلیف کند

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه لرستان در ادامه خواستار برنامه های اقتصادی کاندیداها با رویکرد اقتصاد مقاومتی شد و گفت: متاسفانه در صحبت هایی که با چند نفر از کاندیداها داشته ام تنها از اقتصاد مقاومتی حرف می زنند و هیچ گونه برنامه عملیاتی برای تحقق این گفتمان ارائه نمی دهند.

مطلوبی اضافه کرد: در طول سه دهه گذشته از عمر انقلاب اقتصاد لیبرالی حاکم بر کشور جوابگو نبوده و غربی ها نیز با این اقتصاد به بن بست رسیده اند با این حال مطالبه ما از کاندیداهای ریاست جمهوری این است که برنامه خود را برای تحقق اقتصاد مقاومتی ارائه دهند.

با اشاره به نزدیک بودن زمان ثبت نام کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و نیز جو سازی که بعضی جریانات و رجال سیاسی در مورد تایید صلاحیت ها به راه اندخته اند، در پاسخ به صحبت های اخیر محمد رضا خاتمی ، گفت: خاتمی در قد و قواره ی نیست که برای نظام تعیین تکلیف کند.

مطلوبی اضافه کرد: همانطور که شورای نگهبان بارها اعلام کرد، فتنه گران و حامیان آنها و نیز سران جریان انحرافی حق شرکت در انتخایات یازدهم را ندارند، چرا که انتخابات عرصه حضور افرادی است که در چارچوب نظام  و دلسوز و متعهد به انقلاب باشند.

کد خبر 2039703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha