۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۴:۵۷

تفاهم نامه توریسم درمانی در آذربایجان غربی امضا شد

تفاهم نامه توریسم درمانی در آذربایجان غربی امضا شد

ارومیه – خبرگزاری مهر: تفاهم نامه توریسم درمانی ظهر چهارشنبه بین بنیاد بیماری های نادر و دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی امضا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس این تفاهم نامه که در حاشیه آیین آغاز به کار عملیات اجرایی مراکز تشخیص و تحقیقات بیماری های نادر درارومیه به امضای علی داوودیان مدیرعامل بنیاد بیماری های نادر کشور و کوروش ساکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان رسید مقرر شد در زمینه جذب و درمان بیمارانی که از خارج برای درمان به آذربایجان غربی سفر می کنند همکاری های لازم صورت گیرد.

مدیرعامل بنیاد بیماری های نادر کشور در حاشیه امضای این تفاهم نامه به خبرنگار مهر گفت: یکی از دغدغه های مهم در کشور بحث توریسم درمانی است و متاسفانه تاکنون سازمانی در این خصوص در کشور فعال نشده است .

علی داوودیان به موقعیت خاص استان به دلیل هم مرز بودن با سه کشور خارجی اشاره کرد و افزود: این استان همه ساله شاهد ورود بیش از دو هزار مورد بیمار برای درمان است که معلوم نیست به کجا هدایت می شوند.

وی ادامه داد: با امای این تفاهم نامه توسط دانشگاه علوم پزشکی این استان در نظر داریم بحث توریسم درمانی را به صورت جدی دنبال کرده در زمینه پذیرش و درمان این بیماران اقدام کنیم.

داوودیان اعلام کرد: در نظر داریم مرکزی در این خصوص راه اندازی کرده و بیمارانی که از خارج برای مداوا به آذربایجان غربی یا کشور سفر می کنند را ساماندهی کنیم.

همچنین ظهر چهارشنبه کلنگ احداث پنجمین مرکز تشخیص و درمانی بیماریهای نادر و اولین مرکز تحقیقات بیماریهای نادرکشور در ارومیه با هدف ارائه خدمات به استانهای شمالغرب کشور با حضور مدیرعامل بنیاد بیماری های نادر کشور و مسئولان بهداشتی و درمانی به زمین زده شد.

مرکز تحقیقات بیماریهای نادر ارومیه که برای نخستین بار در سطح کشور در زمینی به مساحت هزار متر مربع با زیربنای یک تا یک هزار و 500 متر مربع احداث و بر اساس برآوردها و پیش بینیهای انجام شده طی سال 93 آماده افتتاح و بهره برداری می شود.

کد خبر 2040000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha