۶ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۰۱

توپچی در گفتگو با مهر:

سقف آرزوهای ما قهرمانی در آسیا نیست/ صادق گودرزی را بر می‌گردانم

سقف آرزوهای ما قهرمانی در آسیا نیست/ صادق گودرزی را بر می‌گردانم

دبیر فدراسیون کشتی در خصوص برخی انتقادات مبنی بر نایب قهرمانی در رقابتهای آسیا در هندوستان گفت: من هم از کسب این نتیجه راضی نیستم، اما نباید سقف آرزوهایمان را به قهرمانی در قاره کهن محدود کنیم.

محمدرضا توپچی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: به عنوان یکی از اهالی خانواده کشتی از عدم قهرمانی در آسیا ناراحت شدم، چرا که ما سالهاست که حرف اول را در کشتی این قاره می زنیم، اما باید قبول کرد که نباید خودمان را محدود به قهرمانی در آسیا کنیم.

وی تصریح کرد: مطمئنا اولویت برنامه های ما بازیهای آسیایی 2014 و المپیک 2016 برزیل است و باید از هم اکنون با میدان دادن به جوانان و آینده نگری به فکر کسب نتیجه در این رویدادهای مهم باشیم. طبیعی است رقابتهای قهرمانی آسیا در دهلی نو هم میدان خوبی برای آغاز این راه بود و باید به برخی کشتی گیران فرصت کسب تجربه می دادیم.

دبیر فدراسیون کشتی سازندگی و آینده نگری را مهمتر از نتیجه گرایی های مقطعی خواند و گفت: نگاه حوزه مدیریت تیم های ملی و اعضای کادر فنی تیم های کشتی فرنگی و آزاد ، فراتر از آسیاست و این مربیان با توجه به خوبی برنامه های خود را معطوف نتیجه گیری در رقابتهای جهانی و المپیک آتی کرده اند.

توپچی ادامه داد: البته این بدان معنانیست که ما به سادگی از کنار نایب قهرمانی در آسیا بگذریم و باید نقاط ضعف و قوت کشتی گیران اعزامی به آسیایی را به خوبی برای رویدادهای مهم آتی شناسایی کنیم. مطمئنا اگر برخی ناکامی ها در رقابتهای قهرمانی آسیا در پیکارهای جهانی 2013 مجارستان تکرار شود، به واقع توان پاسخگوئی به منتقدان را ندارم.

وی در خصوص غیبت نفرات اصلی تیم ملی در کاروان اعزامی به رقابتهای قهرمانی آسیا در هندوستان نیز گفت: ورزش کشتی رشته سنگین و پراسترسی است و به همین جهت نمی توان بیش از حد به ملی پوشان فشار وارد آورد. ما باید به نفرات اصلی خودمان فرصت استراحت و ریکاوری دهیم و آنان را به هر میدانی نفرستیم، چرا که این روند می تواند توان واقعی آنان را تحلیل داده و در دراز مدت از بین ببرد.

دبیر فدراسیون کشتی به کناره گیری نایب قهرمانی المپیک لندن از عرصه قهرمانی اشاره کرد و افزود: همانطور که گفتم قهرمانان ملی همچون صادق گودرزی هم نیاز به استراحت و فراغت دارند و باید این فرصت را به آنان داد. به هر حال گودرزی مدتها بود که خود را درگیر آماده سازی برای المپیک و رقابتهای جام جهانی تهران کرده بود و این فشار باعث شد تا او اعلام کناره گیری کند.

توپچی در خاتمه تصریح کرد: با توجه به برنامه های مدون حوزه مدیریت تیم ملی، گودرزی را بزودی به میدان باز می گردانیم، چرا که او همچنان می توان برای کشتی افتخارآفرینی کند. البته او فعلا باید به استراحت بپردازد و از نظر روحی مهیای بازگشت شود.
 

کد خبر 2040167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha