۶ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۵۷

طلایی در پاسخ به انتقادات:

برخی آزادکاران نخستین میدان ملی را تجربه کردند/ از برخی انتقادات متعجم!

برخی آزادکاران نخستین میدان ملی را تجربه کردند/ از برخی انتقادات متعجم!

مربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: چهار نفر از کشتی گیرانی که راهی رقابتهای قهرمانی آسیا بودند، نخستین تجربه حضور در این رقابتها را پشت سر می گذاشتند.

محمد طلایی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: کادر فنی با ترکیبی از کشتی گیران جوان و با تجربه راهی رقابتهای قهرمانی آسیا شد و به مقام نایب قهرمانی آسیا رسید.

وی ادامه داد: البته اگر در این مسابقات کشتی گیرانی نظیر امینی و تاتاری که از نفرات باتجربه ما بودند، در حد توانایی های خودظاهر می شدند، تیم ایران براحتی به مقام قهرمانی آسیا می رسید.

دارنده مدال طلای جهان اظهار داشت: اگر شرکت نفرات سوم قهرمانی کشور، یا نفر سوم مرحله اول انتخابی برای نخستین تجربه حضور در رقابتهای قهرمانی آسیا پشتوانه سازی نیست، نمی دانم منظور از پشتوانه سازی چیست؟

دارنده مدال نقره جهان تصریح کرد: کادر فنی به دنبال توجیه نایب قهرمانی نیست و ما هم در کادر فنی معتقدیم با عملکرد فعلی برخی کشتی گیران می توانستیم در سه وزن دیگر هم مانند چهار وزن پایین به جوانان میدان بدهیم.

دارنده مدال برنز جهان تاکید کرد: کادر فنی تیم ملی و کمیته فنی رقابتهای قهرمانی کشور مدتها در عملکرد کشتی گیران را زیر نظر داشتند و به پشتوانه ها میدان عرض اندام دادند. اما هنوز نمی دانم تاکید برخی منتقدان بر اینکه نفرات اول قهرمانی کشور باید راهی آسیایی می شدند، چه استدلالی را پشت سرخود دارد!

وی در مورد برخی انتقادات به کادر فنی که چرا ملی پوشان چهار وزن را تا پیش از وزن کشی معرفی نکردند، اظهار داشت: کشتی گیران اعزامی به رقابتهای هند از چند روز قبل از اعزام می دانستند که قرار است کشتی بگیرند یا خیر و اعزام نفرات دوم هم در راستای برنامه های کادر فنی برای آماده کردن نفرات جوان و پشتوانه برای مسابقات آینده است.

طلایی خاطرنشان کرد: از برخی انتقادات برخی کارشناسان با سابقه کشتی متعجم، اگر چند مرحله انتخابی برگزار نکنیم، می گویند چرا برگزار نکرده ایم و اگر برگزار کنیم می گویند چرا انجام می دهیم! دلیل ما برای برگزاری انتخابی مقدماتی، میدان دادن به تمامی نفرات است تا کسی پشت خط نماند و مسلما مرحله نهایی انتخابی تیم ملی سر وزن قانونی برگزار و فرد منتخب راهی مسابقات جهانی می شود.

وی افزود: کسانی که این روزها دغدغه مشکلات مالی کشتی را دارند و متعقدند اعزام سه کشتی گیر بیشتر به رقابتهای قهرمانی آسیا یک مشکل بوده، بهتر است شرایطی فراهم کنند تا مشکلات مالی کشتی به حداقل برسد، زیرا همین منتقدان با یک نتیجه این چنینی، تمام قد به انتقاد می پردازند.

طلایی در پایان گفت: کسانی که مراجع ورزشی را به نظارت برعملکرد ما فرا می خوانند بهتر است مشکلات کشتی را بشناسند و در نهایت صحبتی هم در مورد مسائل و مشکلات مالی مطرح کنند و یک طرفه به قاضی نروند.

به گزارش خبرنگار مهر، کسب عنوان نایب قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد ایران در رقابتهای قهرمانی آسیا در هندوستان باعث شد تا بسیاری از کارشناسان و منتقدان این رشته، کادر فنی را به عدم نتیجه گیری لازم و استفاده از برخی کشتی گیران کم تجربه در این رقابتها متهم کنند.

کد خبر 2040905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha