۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۶:۵۸

بزرگترين واحد توليدي اکسيژن کشور با حضور دکتر احمدي نژاد راه اندازی شد

بزرگترين واحد توليدي اکسيژن کشور با حضور دکتر احمدي نژاد راه اندازی شد

اصفهان – خبرگزاری مهر: بزرگترين واحد توليد اکسيژن، نيتروژن و آرگون کشور با حضور رييس جمهور به صورت رسمي افتتاح و راه اندازي شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود احمدي نژاد بعد از ظهر چهارشنبه در ادامه برنامه هاي چهارمين سفر هيات دولت به استان اصفهان با حضور در مجتمع فولاد مبارکه، بزرگترين واحد توليد اکسيژن ، نيتروژن و آرگون در کشور را با ظرفيت توليد 60 هزار متر مکعب در ساعت که در دو بخش 30 هزار متر مکعبي کار مي کند؛ مورد بهره برداري قرار داد.

رئيس جمهور پس از افتتاح اين واحد با توضيحات مسئولان مجتمع فولاد مبارکه در جريان جزييات احداث و نحوه کارکرد اين واحد توليدي قرار گرفت و سپس از بخش هاي مختلف آن بازديد کرد.

احمدي نژاد پس از افتتاح و بازديد از بزرگترين واحد توليد اکسيژن در مجتمع فولاد مبارکه در گفتگو با خبرنگاران گفت: امروز به اينجا آمديم تا از حاصل تلاش هاي خستگي ناپذير و فعاليت هاي ارزنده کارکنان اين مجتمع بازديد کرده و به آنها خدا قوت عرض کنيم.

رئيس جمهور افزود: مجتمع فولاد مبارکه، امروز يکي از بهترين مجتمع هاي توليد فولاد کشور و بلکه يکي از بهترين مجتمع هاي صنعتي کشور است که کارکنان آن با حسي مشترک براي ساختن و آباداني، باانگيزه، بانشاط و خلاق تحت يک مديريت بسيار خوب، علاوه بر توليدات ارزنده بطور دائمي عمده نيازهايشان را نيز خودشان تامين مي کنند.

احمدي نژاد با اشاره به اينکه در ابتدا تصميم بر اين بود که احداث واحد توليدي اکسيژن به پيمانکاران خارجي واگذار شود، اظهار داشت: وقتي اين پروژه به مناقصه گذاشته شد، پيمانکاران خارجي قيمت هاي بسيار بالايي پيشنهاد دادند؛ لذا مسئولان مجتمع فولاد مبارکه تصميم گرفتند با استفاده از پيمانکاران داخلي آن را اجرا کنند و مديريت مجموعه نيز پشتيباني بسيار خوبي از پيمانکاران بعمل آورد و امروز اين واحد توليدي ارزانتر ، بسيار باکيفيت تر و باابتکار کار و خلاقيت ايراني ساخته شده و مسئولان فولاد مبارکه اعلام کرده اند که مي توانند نظير اين واحد را در ديگر کارخانه هاي فولادسازي کشور نيز احداث نمايند.

به گزارش مهر؛اين پروژه که با صرف 400 ميليارد تومان سرمايه گذاري راه اندازي شده است؛ علاوه بر افزايش توليد و ارتقاء سطح کيفي توليدات؛ موجب کاهش 15 درصدي مصرف انرژي برق در بخش ذوب فولاد خواهد شد؛ با راه اندازي اين مجتمع 450 فرصت شغلي ايجاد شده است .
 

کد خبر 2040173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha