۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۸:۵۲

سعیدی کیا- 2:

پیشرفت بدون عدالت تقسیم کردن فقر است/تا آخر می مانم و انصراف نمی دهم

پیشرفت بدون عدالت تقسیم کردن فقر است/تا آخر می مانم و انصراف نمی دهم

کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: یشرفت بدون عدالت تقسیم کردن فقر است.

به گزارش خبرنگار مهر از همدان، محمد سعیدی کیا عصر چهار شنبه در جمع دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا در پاسخ به این سئوال که «چه توانمندی در خود برای حضور در انتخابات دیدید؟»، اظهار داشت: من در چهار دولت و سه وزارتخانه فعالیت داشته ام و نقاط قوت و نقاط ضعف دولتها را عملا لمس کرده ام و با توجه به مدیریت های کلانی که داشته ام نیز نقاط قوت و ضعف ها را می دانم.

پتانسیل ها و توانمندی های کشور را می شناسم

کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: در حال حاضر پتانسیل ها و توانمندی های کشور را می شناسم و فکر می کنم می توانم خدمتگذاری پیرو خط رهبری و در خدمت مردم باشم.

وی بیان داشت: بسیاری از فرهیختگان کشوری حاضر به کار کردن در دولت من در راستای خدمتگذاری به مردم هستند.

تکلیف حقوقی اشخاص با قوه قضائیه است

سعیدی کیا در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه در صورتی که رئیس جمهور شوید تکلیف حقوقی اصلاح طلبانی چون خاتمی و غیره را چه می کنید؟ نیز با بیان اینکه تکلیف حقوقی اشخاص با قوه قضائیه است نه رئیس جمهور، گفت: همانطور که رهبری گفته اند همه سلایق معتقد به نظام و ولایت فقیه حق حضور دارند و در مورد جریان اصلاح طلبی نیز باید گفت این جریان نیز یک جریان سیاسی است اما حساب اصلاح طلبان افراطی جداست.

رئیس جمهور نمی تواند در همه زمینه ها مسلط و صاحبنظر باشد

کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه رئیس جمهور نمی تواند در همه زمینه ها مسلط و صاحبنظر باشد نیز اظهار داشت: نمی توان گمان برد که یک نفر می تواند بر همه چیز مسلط باشد.

دولت در ورزش زیاد دخالت می کند

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر خصوصی سازی تیم های پرسپولیس و استقلال نیز گفت: یکی از مشکلات ورزش ما این است که دولت در آن زیاد دخالت می کند در حالی که دولت باید سیاستگذار و هدایتگر باشد و تیم ها بهتر است تحت ضوابط مشخص واگذار و خصوصی سازی شود.

سعیدی کیا با بیان اینکه در صورت رئیس جمهور شدن حاضرم از درآمد خودروها نیز بگذرم، افزود: در حال حاضر خودروسازی را به نهادهای غیردولتی داده ایم که این خصوصی سازی نیست چون خصوصی سازی به معنای آن است که مدیرش نگران عاقبت آن باشد.

پیشرفت بدون عدالت تقسیم کردن فقر است

کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در چارچوب عدالت همه مردم باید توانمندی های خود را بروز و ظهور دهند، تاکید کرد: پیشرفت بدون عدالت محقق نمی شود و گرنه باید فقر تقسیم کرد.

وی همچنین با اشاره به طرح مسکن مهر نیز با بیان اینکه این طرح از دل طرح جامع مسکن بیرون آمد، گفت: این طرح با رعایت ضوابط فنی و اصولی و توجه به کیفی سازی و عدم دخالت دولت باید به گونه بسیار مطلوبی ادامه پیدا کند.

تا آخر می مانم و انصراف نمی دهم

سعیدی کیا در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه تا قبل از انتخابات احتمال دارد انصراف دهید اعلام کرد: من تا آخر می مانم و انصراف نمی دهم.

کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه برای سرمایه گذاری باید بستر امنی فراهم شود، افزود: در این صورت باید پول ها و نقدینگی کشور به سمت سرمایه گذاری برود وسرمایه گذاری ارزش شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته مرتبا مقررات سرمایه گذاری تغییر می کرد بر لزوم شفاف مقررات و ثبات آن هم راستا با ارزش گزاری و اعتماد مردمی تا کید کرد.

برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال باید از صندوق توسعه ضمانت ملی استفاده کرد

سعیدی کیا با بیان اینکه درآمد نفتی به شیوه کنونی تحول ایجاد نمی کند، گفت: همیشه از بودجه عمرانی کم می کنیم و به جاری می دهیم در حالیکه برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال می توان از ابزار خوبی که در کشور وجود دارد به نام صندوق توسعه ضمانت ملی استفاده کرد.

کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: 20 درصد از پول فروش نفت به صندوق توسعه ضمانت ملی باید برود و این سرمایه نیز در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد تا کارآفرینی شکل گرفته و همه مردم امکان بهره برداری از آن را داشته باشند.

دولت هر کجا کمبود بودجه می آورد از بودجه صندوق توسعه ضمانت ملی بر می دارد

وی بیان داشت: دولت هر کجا کمبود بودجه می آورد از بودجه صندوق توسعه ضمانت ملی بر می دارد که این اشتباه است چون اگر درست از بودجه این صندوق استفاده شود اشتغالزایی رقم خواهد خورد البته سالانه باید به 20 درصد این صندوق افزوده شود.

همه مشکلات از تحریم نیست و قسمتی از آن از نحوه مدیریت ها است

سعیدی کیا با بیان اینکه همه مشکلات از تحریم نیست و قسمتی از آن از نحوه مدیریت ها است، افزود: ما در نقطه استراتژیکی دنیا قرار گرفته ایم و در صورت حل مسئله ترانزیت کار اقتصادی و سیاسی رقم زده ایم.

وعده های ارتقا گردشگری در حد شعار مانده و عملی نشده است

کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ایران جزو 10 کشور توریست پذیر دنیا است، گفت: وعده های ارتقا گردشگری در حد شعار مانده و عملی نشده اما توسعه توریسم کشور توسعه اقتصادی و سیاسی را در پی دارد.

مشاور جوان مفهوم قابل درکی نداشت و نتیجه مثبتی هم نداد

وی با بیان اینکه وظیفه دولت فراهم کردن زمینه اشتغال جوانان است، اظهار داشت: مشاور جوان مفهوم قابل درکی نداشت و نتیجه مثبتی هم نداد اما زمینه رشد جوان در جامعه باید فراهم شود.

سعیدی کیا با اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانه ها نیز گفت: این امر قانون شده و باید اجرا شود اما با روشی که اتفاق افتاد مشکل ساز شد چرا که بر این اساس نقدینگی به جامعه تزریق شد و در جهت مصرف صرف شد که خود تورم زا است.

کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: به جای پرداخت نقدینگی به مردم جامعه بهتر بود بیمه تامین اجتماعی افراد به صورت ماهانه پراخت شود تا هم امر سلامتی و رفاه مردم را لحاظ کند و هم آینده آنها را.

نتیجه این دوره انتخابات هر چه شد با جان و دل می پذیرم

وی در بخش دیگری از سخنانش نیز با بیان اینکه شعار من «آرامش، انسجام ملی و همکاری جهانی است» گفت: از روزی که ستاد انتخاباتی تشکیل دادم گفتم نتیجه این دوره انتخابات هر چه شد با جان و دل می پذیرم چون اگر اخلاق مداری اسلامی حاکم باشد همه برنده ایم.

پاسداری از صندوق توسعه ملی باید به طور کامل عملیاتی شود

سعیدی کیا همچنین تاکید کرد: پاسداری از صندوق توسعه ملی باید به طور کامل عملیاتی شود چون بر این اساس سالانه بیش از یک میلیون شغل در کشور ایجاد می شود اما در عین حال باید جلوی تزریق نقدینگی در جامعه به صورت مصرفی گرفته شود.

بانک مرکزی باید مستقل باشد اما تحت امر عمل می کند

کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اقتصاد موفق را در چارچوب عدالت و با حضور همه کسانی که توانایی کارآفرینی دارند معرفی کرد و ابراز داشت: بانک مرکزی باید مستقل باشد اما الان تحت امر عمل می کند.

از تزریق نقدی یارانه جلوگیری شود

وی با تاکید بر لزوم جلوگیری از تزریق نقدی یارانه نیز گفت: تا زمانی که دولت از خودروسازی درآمد دارد مشکل حمل و نقل و ترافیک و آلودگی هوا حل نمی شود.

سعیدی کیا در پایان سخنانش با تاکید دوباره بر لزوم بهره گیری از صندوق توسعه ضمانت ملی در راستای سرمایه گذاری و اشتغال گفت: اگر این جراحی اقتصادی اتفاق نیفتد تحول بزرگی پیش نخواهد آمد.

کد خبر 2040251

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha