۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۸:۰۷

سعیدی کیا -1:

گفتمان انقلابی نقطه قوت دولت احمدی نژاد بود که به ضعف گرایید

گفتمان انقلابی نقطه قوت دولت احمدی نژاد بود که به ضعف گرایید

همدان – خبرگزاری مهر: کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:گفتمان انقلابی اولین نقطه قوت دولت احمدی نژاد بود که بعدا به ضعف گرایید.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد سعیدی کیا عصر چهار شنبه، در جمع دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه تعیین خط مشی و سیاست کلی نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس منویات مقام معظم رهبری است، افزود: رئیس جمهور خوب کسی است که در چارچوب تعیین شده نظام جمهوری اسلامی ایران ایفای نقش کند.

دنیای غرب منحصر به امریکا نیست

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سئوال دانشجویی مبنی بر اینکه در صورت کسب کرسی ریاست جهموری با امریکا رابطه برقرار می کند یا خیر؟، با بیان اینکه دنیای غرب منحصر به امریکا نیست، گفت: اینگونه نیست که اگر رابطه با امریکا برقرار شود همه مشکلات ما حل شود.

وی با بیان اینکه یکی از پایه های تشکیل اتحادیه اروپا این بوده که امریکا تنها میدان دار قدرت نباشد، افزود: این اتحادیه در جهت مقابله با قدرت امریکا شکل گرفت.

حق غنی سازی از مفاد "ام پی تی " است

سعیدی کیا با اشاره به عضویت ایران در ام پی تی نیز بیان داشت: در حال حاضر ما پذیرفته ایم که مطابق قوانین ام پی تی عمل کنیم و این قوانین نیز برای اعضای امضا کننده خود حقوقی قائل شده که به طبع شامل ایران نیز می شود که از جمله آن بحث استفاده از انرژی هسته ای است.

وی ادامه داد: غرب در هراس است که از انرژی هسته ای بمب اتم بسازیم در حالی که مقام معظم رهبری فتوا دادند که اینگونه نیست و از انرژی هسته ای، ایران بمب اتم نمی سازد.

حق غنی سازی را بپذیرند مذاکره می کنیم

وی با بیان اینکه حق غنی سازی از مفاد "ام پی تی" است، ابراز داشت: در زمینه مذاکره با امریکا نیز باید اول حق غنی سازی ما را بپذیرند تا ما حاضر به مذاکره شویم.

سعیدی کیا با بیان اینکه لازمه مذاکره، کار حقوقی قوی و دیپلماسی قوی است، افزود: اگر بر این اساس و با قدرت جلو برویم در یک رابطه برد – برد قرار خواهیم گرفت.

گفتمان انقلابی اولین نقطه قوت دولت است که بعدا به ضعف گرایید

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سئوال دانشجوی دیگری مبنی بر نقاط قوت و نقاط ضعف دولت کنونی نیز گفت: انصاف حکم می کند فرمایش رهبری مبنی بر لزوم بررسی نقاط قوت در کنار نقاط ضعف، مورد توجه قرار گیرد که در این راستا گفتمان انقلابی اولین نقطه قوت دولت احمدی نژاد است که بعدا به ضعف گرایید.

 وی برگزاری سفرهای استانی که موجب قوت ارتباط مردم و ریاست جمهوری می شود را از دیگر نقاط قوت دولت کنونی دانست و افزود: اجرای هدفمندی یارانه ها در ابتدا نقطه قوت دولت بود و حضور رئیس جمهوری در استان های مختلف نیز با توجه به پیگیری روند پروژه ها از نقاط قوت است.

سعیدی کیا مساکن مهر روستایی و شهری، ساماندهی سوخت  و توجه ویژه به پروژه های عمرانی را از دیگر نکات قوت دولت برشمرد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ابراز داشت: اگر چه توجه ویژه به پروزه های عمرانی در ابتدا نقطه قوت بود اما تعدد این پروژه ها سبب شد کارهای نیمه تمام بسیاری در کشور بر جای بماند.

نابسامانی اقتصاد، افت سرمایه گذاری تولید، اشتغال و رشد تورم از نقاط ضعف دولت است

وی نابسامانی اقتصاد، افت سرمایه گذاری و افت تولید، افت اشتغال و رشد تورم را از نقاط ضعف دولت دانست و گفت: رشد اقتصادی کشور طی دو سه سال اخیر بین صفر تا دو یا سه درصد بود و ارزش پول ملی نیز افت چشمگیری داشت.

سعیدی کیا با اشاره به بی توجهی به برنامه ریزی های انجام شده نیز افزود: تغییرات شدید مدیریتی از دیگر نقاط ضعف دولت است به نحوی که کابینه ای که در سال 84 از مجلس رای گرفت در دولت دهم تنها یک نفرش باقی است که او هم سر جای خودش نیست.

تغییرات شدید مدیریتی سبب روزمرگی مدیران شد

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: تغییرات شدید مدیریتی سبب شد مدیران روزمره کار کنند و این روزمرگی نیز به نفع کشور نبود و سامان خوبی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه بی توجهی به قانون ضعف است، گفت: اگر مسئولی قانونی را اجرا نکند و بگوید این قانون خوب نیست، نابسامانی ایجاد می شود چون تا وقتی چیزی عنوان قانون دارد لازم الاجرا است.

عضو هیچ گروه و حزبی نیستم و مستقل می مانم

سعیدی کیا در پاسخ به سئوال دانشجوی دیگری مبنی بر اینکه به کدام جریان یا گروه وابسته است، اظهار داشت: از روز اولی که به میدان آمدم اعلام کردم مستقل هستم و عضو هیچ گروه و حزبی نیستم و تا آخر نیز مستقل می مانم.

کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در زمینه انتخابات سال 88 نیز با بیان اینکه در آن سال این مردم بودند که حماسه آفریدند، ابراز داشت: در آن انتخابات تعدادی از آرا به کسی تعلق گرفت که برنده انتخابات نبود اما تعداد آرای اخذ شده او نیز محترم است.

وی افزود: در طول انتخابات سال 88 با اشتباهاتی که از سوی کسانی که رای نیاوردند و کسی که رای آورد، رقم خورد و نیز با سو استفاده هایی که صورت گرفت فتنه به وجود آمد و وقتی کار خطرناک شد پای آشوبگران نیز به میدان بازشد اما با هدایت مردم توسط رهبری حماسه دیگری رقم خورد و در  نتیجه مردم برنده انتخابات سال 88 هستند.

اعتقادی به محافظ شخصی ندارم

سعیدی کیا در پاسخ به سئوال دانشجوی دیگری مبنی بر چرایی استفاده از سه تن محافظ شخصی نیز گفت: من محافظی ندارم اما شورای امنیت اجبار می کرد اما چندین سال است که محافظ ندارم و محافظ همه ما خدا است.

بی تدبیری است که کاندیدایی از الان کابینه اش را ببندد

کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه اعضای کابینه شما پس از ریاست جمهوری چه کسانی است، بیان داشت: این بی تدبیری است که کاندیدایی از الان کابینه اش را ببندد چون فعلا فرصت هست اگر چه من افراد بسیاری را در لیست دارم اما فرصت شناخت و انتخاب مناسب را از دست نمی دهم.

وی با بیان اینکه حضور وزیر زن در کابینه هیچ منع قانونی ندارد، افزود: همه افراد معتقد به ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی که تخصص و توانایی مدیریتی داشته باشند می توانند به کار گرفته شوند.

دیپلماتی که جهادگونه کار کند ارزشمند است

سعیدی کیا با بیان اینکه تا کنون همه سمت هایم دولتی یا در نهادهای انقلابی بوده، ابراز داشت: دیپلماتی که جهادگونه کار کند ارزشمند است.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین در زمینه برنامه اش در راستای ارتقا وضعیت حجاب در کشور نیز گفت: حجاب جزو دین ما است و باید باعث عفاف شود اما با زور نمی توان انتظار حجاب گرفتن داشت.

وی با بیان اینکه اخلاق اسلامی باید با روش اسلامی در جامعه برقرار شود، افزود: با فشار نمی شود منابع اسلامی را با استفاده از افراد آموزش ندیده چون گشت ارشاد عملی کرد.

سعیدی کیا با بیان اینکه اگر گشت ارشاد مانند نامش عمل می کرد خوب بود، ادامه داد: برنامه گشت ارشاد به شیوه کنونی نتیجه نمی دهد چرا که اجرای منابع اسلامی و اخلاقی افراد آموزش دیده و صلاحیت دار می خواهد نه با زور.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه دانشجوی با فکر چالشی موتور محرک جریان انتخابات است، گفت: نمی توان تضارب اندیشه را گرفت چون میدان برای ابراز اندیشه باید فراهم باشد و اگر نقد در جامعه نباشد جامعه می میرد.

وی تاکید کرد: کرسی های آزاداندیشی باید در دانشگاه ها بسط داده شود.

سعیدی کیا در پاسخ به اینکه در صورت اخذ رای بر اساس منویات رهبری عمل می کنید یا رضایت مردمی؟ نیز افزود: اگر درست رفتار کنیم متوجه می شویم رضایت مردم و رهبری یکی است.

وی ادامه داد: اگر می بینیم گاهی مردم می گویند نظام و رهبری را قبول دارند اما مسئولان را قبول ندارند نشان از عدم عمل به تعهدها است.

کد خبر 2040212

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha