۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۲۰:۵۳

عسگراولادی در ساری/

رئیس جمهور آینده قانونمدار باشد/ برگزاری جشن حضور حماسی ملت در 24 خرداد

رئیس جمهور آینده قانونمدار باشد/ برگزاری جشن حضور حماسی ملت در 24 خرداد

ساری - خبرگزاری مهر: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر برگزاری جشن حضور حماسی ملت ایران در 24 خرداد 92، اظهار داشت: رئیس جمهور آینده باید قانونمدار و مشورت پذیر باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب الله عسگر اولادی عصر چهارشنبه در دومین همایش اصولگرایان مازندران با موضوع تحقق الزامات شعار سال 92 در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) خیابان مدرس ساری افزود: رهبری عظیم الشان اسلام بارها در بیاناتشان تاکید داشتند که رئیس جمهور آینده باید نقاط مثبت روسای جمهور قبلی را داشته و اجرایی کند.

عضو شورای مرکزی جمعیت موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه رئیس جمهور یازدهم ایران اسلامی باید ضمن تقویت مثبت های دول قبلی، نسبت به رفع نقاط منفی آن دولتها اقدام کند، تصریح کرد: رئیس جمهور بعدی باید دارای خصوصیاتی چون قانونمداری، مشورت پذیر، قانون باور و استکبار ستیز باشد و برای پیاده سازی عدالت اجتماعی ملت در جهان جدیت داشته باشد.

عسگر اولادی با بیان اینکه رئیس جمهوری باب طبع ملت ایران خواهد بود که بتواند برای رشد، توسعه و برقراری عدالت واقعی بین آحاد جامعه تلاش کند، یادآور شد: رئیس جمهور آینده باید قانون باور و مشورت پذیر باشد.

وی با تاکید بر اینکه قدرت رهبری همواره بیشتر از رئیس دولت بوده و رئیس جمهور باید تابع محض ولی فقیه زمان باشد، افزود: وظیفه رئیس جمهوری بجای اینکه ایجاد تضاد و تحمیل بوده باید در قوه اجرا موفقیت هایی را داشته باشد.

رئیس جمهور موفق قانونمدار است

نماینده ولی فقیه در کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه رئیس جمهور موفق کسی بوده که هر حکم رئیس قوه قضاییه را تابع بوده و قانون مجلس را دور نزند و اجرا کند. رئیس جمهور نمی تواند حکمی را که رئیس قوه قضاییه برای مدیر مسئول رسانه ای مرتبط به دولت داده اعمال نظر یا تجدید نظر کند و این خلاف قانون است.

عسگر اولادی در عین حال با اشاره به اینکه قانون هدفمندی یارانه ها، سهام عدالت، فروش کارخانجات و اجرای اصل 44 قانون اساسی بخشی از محسنات دولت احمدی نژاد بوده است، افزود: به دلیل اینکه قانون هدفمندی یارانه ها عجولانه اجرا و در مسیر صحیح آن اجرایی نشده سبب افزایش لجام گسیخته قیمت ها در بازار و روند افزایشی نرخ تورم در کشور شده است.

وی با بیان اینکه عده ای در دولت اصرار بر افزایش میزان یارانه ها به مردم را دارند، اظهار داشت: دولت با این اقدام می خواهد مردم را مصرف کننده و حقوق بگیر خود کند که نتیجه آن ایجاد تورم تا مرز 80 درصد و کاهش تولید و افزایش بیکاری در کشور ارمغان دیگری نخواهد داشت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، فلسفه برگزاری سفرهای استانی دولت احمدی نژاد را امری خوب اعلام کرد و گفت: به واسطه اینکه در این سفرها نامه ها و درخواستهایی از سوی مردم داده و رسیدگی دقیقی از سوی مسئولان در آن صورت نگرفته است، ادامه آن ابتر شده است.

تاکید بر مشارکت جوانان در تصمیم گیریها

وی در ادامه در پاسخ به سئوال یکی از حاضران که پرسید چرا پس از گذشت بیش از 30 سال از انقلاب هنوز حلقه مفقوده صنعت و دانشگاه، گشوده نشده است، اظهار داشت: این مهم بدان دلیل بوده که برخی رده های دوم و سوم در تصمیم گیریهای کشور با تصمیم سازیها موافق نبوده و زمام اقتصاد را از مردم گرفتند. بنابراین باید رئیس جمهور آینده برنامه ای برای حضور و مشارکت بیشتر مردم در حوزه تولید و خصوصی سازی فراهم کند.

عسگر اولادی با بیان اینکه اگرچه تحریم های دشمنان و محاصره اقتصادی سبب افزایش واردات برخی محصولات استراتژیک مردم به کشور شده است، افزود: دولت می توانست با مدیریت صحیح تر و اساسی، برنامه ریزی منطقی برای تنظیم بازار صورت دهد.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور آینده کشور باید فضا برای حضور بیشتر جوانان در صحنه های تصمیم گیری صنعت و دانشگاه فراهم آورد، اظهار داشت: با این اقدام جلوی فرار نخبگان به نحو محسوسی گرفته می شود.

این عضو شورای مرکزی جمعیت موتلفه اسلامی همچنین در پاسخ به سئوال یکی از حاضران که معتقد بود دلیل اصلی رکود اقتصادی در بازار، اشباع شدن محصولات چینی در بازار است، تصریح کرد: درست است محصولات چینی بازار را گرفته و اشباع کرده است ولی بدان واسطه که محصولات چینی ارزان تر بوده و برای مصرف کننده و فروشندگان سودآور تر است، همچنان در بازار ایران رونق دارد.

وی بیان داشت: اگر دولت قیمت تمام شده محصولات داخلی خود را به میزان واقعی و در حد توان تولیدکننده و مصرف کننده برساند، قطعا بازار کشور مملو از تولیدات داخلی با کیفیت خواهد شد.

عذرخواهی و توبه جریان انحرافی و فتنه از ملت و رهبری

عسگر اولادی همچنین ضمن توصیه به برخی افراد مشهور به جریان انحرافی و فتنه در کشور، گفت: منظور ما از جریان انحرافی شخص آقای احمدی نژاد نیست. ما احمدی نژاد را منحرف نمی دانیم ولی معتقدیم اگر افرادی از بین این گروه در سلک جریان انحرافی قرار گرفته بهتر است زودتر از ملت و نظام عذرخواهی کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان نظام، قصد دارند به انقلاب اسلامی و انتخابات ریاست جمهوری یازدهم خدشه وارد کنند، افزود: فتنه و انحراف همواره ساخته و پرداخته دشمن است. فتنه از درون بوده و افراد را منحرف می کند. بنابراین باید افرادی که در پس از انتخابات 88 سکوت کرده و کنار نشستند به جمع مردم آمده و از آنان عذرخواهی و نزد خدای خود طلب مغفرت و توبه کنند.

این عضو شورای مرکزی جمعیت موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه اصولگرایان اکنون در مسیر درست حرکت کرده و با ایجاد ائتلاف در صدد رسیدن به نامزدی واحد برای انتخابات یازدهم هستند، تصریح کرد: هر فردی که اصولگرایان در نهایت به اجماع برسند به عنوان رئیس جمهور یازدهم دولت، مورد وثوق موتلفه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه رهبری از مردم می خواهند که مردم در 24 خرداد 92 حضوری پرشور در پای صندوق های رای داشته باشند، افزود: امیدواریم شرکت حماسی ملت در این روز تاریخی تبدیل به جشن بزرگ ایرانیان در طول سالهای پس از انقلاب تبدیل شود.

ولایت فقیه حافظ نظام

عسگر اولادی بیان داشت: خواسته رهبری این بوده که رئیس جمهور منتخب ملت باید دارای رای بالایی بوده که بتواند مشروعیت نظام اسلامی را در جهان اثبات کند که بهتر است، گروههای سیاسی با اجماع کامل، در روز رای گیری به یک نامزد رای دهند تا رئیس جمهور منتخب حائز بیشترین آرا از ملت باشد.

وی از سیاسیون خواست که در مجادله و تفسیر فتنه و انحرافی نباید کاری کنند که خود این موضوعات اسباب جنگ داخلی شود و افرادی که گرفتار فتنه و انحراف شدند، دوباره به دنبال راهی برای رخنه دشمن به داخل پیدا کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ولایت فقیه افتخاری بوده که مملکت اسلامی را حفظ می کند، اظهار داشت: افرادی که شعار ایرانیت می دهند به دنبال حذف اسلامیت هستند.

وی تاکید کرد: نامزدها در مسیر تبعیت از ولایت فقیه می توانند موفق بوده و به اهداف معنوی خود دست یابند.

کد خبر 2040308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha