۵ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۵۷

در گفتگو با مهر مطرح شد:

طرح جامع توسعه جزایر جنوبی کشور بررسی می شود/بازدید کمیسیون امنیت ملی از بوموسی

طرح جامع توسعه جزایر جنوبی کشور بررسی می شود/بازدید کمیسیون امنیت ملی از بوموسی

بوموسی - خبرگزاری مهر: نماینده مردم بندرعباس، قشم، خمیر و حاجی آباد در مجلس گفت: هدف بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از جزایر نازعات بررسی جامع طرح توسعه جزایر جنوبی کشور است.

محمد آشوری تازیانی در گفتگو با خبرنگار مهر با تشریح جزئیات بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی از جزایر بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک بیان داشت: سفر صبح امروز (پنجشنبه) اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به جزایر سه گانه از جمله سفرهای دوره ای در قالب برنامه های این کمیسیون است. اعضای کمیسیون در سال دو سفر به جنوب کشور و بازدید از مناطق مختلف از جمله جزایر دارند.

آشوری عنوان کرد: در این سفر طرح جامع توسعه جزایر جنوبی کشور در خلیج‌فارس و مسائل و موانع پیش روی پیشرفت این جزایر جهت شتاب بخشی به روند توسعه مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: اعضای کمیسیون طی سفر دو روزه از جزیار سه گانه و سایر جزایر استان بازدید خواهند کرد. 

وی با بیان اینکه جزایر بوموسی، تنب بزرگ و کوچک جزوی از هویت و تاریخ کشورمان محسوب می شوند، اضافه کرد: برخی کشورهای همسایه که توسط سایر قدرتهای فرامنطقه ای حمایت می شوند سعی دارند با یاوه گویی ها حاکمیت ایران را بر این جزایر در مجامع بین المللی مورد هجمه و تردید قرار دهند اما باید بدانند حاکمیت ایران بر این جزایر هیچگاه متزلزل نمی شود.

آشوری با اشاره به جلسه مشترک اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با مسئولان استانی افزود: در این سفر موانع و مشکلات پیش روی توسعه جزایر در همفکری با مسئولان استانی مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا مشکلاتی که در سطح ملی قابل حل است از سوی نمایندگان مجلس پیگیری و به نتیجه برسد.

این نماینده مجلس همچنین اظهار کرد: در این سفر تلاش خواهیم کرد تا در قالب یک مجموعه برنامه کوتاه مدت، زیرساخت‌های موردنیاز برای توسعه و تعالی این جزایر را ردیف‌های بودجه سنواتی کشور بگنجانیم تا سرعت آبادانی در این جزایر افزوده شده و این جزایر این بتوانند نقش واقعی خودشان را در اقتصاد ملی و توسعه فرهنگی کشور ایفا کنند.

 

 

کد خبر 2040570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha