۶ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۱۱

مومنی در گفتگو با مهر:

فردی محور وحدت میان نویسندگان انقلاب اسلامی بود

فردی محور وحدت میان نویسندگان انقلاب اسلامی بود

محسن مومنی‌شریف با بیان اینکه سجایای نیک اخلاقی در امیر‌حسین فردی نهادینه شده بود، گفت: زنده‌یاد فردی همواره سعی داشت محور وحدت میان نویسندگان و هنرمندان انقلاب اسلامی در موضوعات مختلف باشد.

محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به درگذشت مرحوم امیر‌حسین فردی بیان کرد: امیرحسین فردی انسانی بود که از جنبه‌های مختلفی دارای شخصیت برجسته و والایی بود به ویژه اینکه وی متخلص به اخلاق و دارای سجایای نیک اخلاقی بود که در رفتار و زندگی‌اش نهادینه شد.

وی ادامه داد: در زندگی وی جدای از مهربانی، ساده‌زیستی نیز اهمیت ویژه داشت. او تا آخر عمر در همان منزل پدری‌اش در نزدیکی مسجد جواد‌الائمه ماند و حاضر نشد منزلش را تغییر دهد. او می‌گفت منزلم را تغییر نمی‌دهم چون از مردم و مسجد‌جواد الائمه دور می‌شوم.

مومنی تاکید کرد: بخش عمده‌ای از فعالیت ادبی زندگی فردی به تربیت نویسندگان انقلاب گذشت و اولین رمان انقلاب به نام سیاه‌چمن را نیز خود او نوشت. وی در قوام یافتن ادبیات کودک و نوجوان در ایران به ویژه در سال‌های قبل از انقلاب نیز نقش بسزایی داشت به ویژه در دوران رژیم پهلوی که عملا چیزی به نام ادبیات کوک و نوجوان چیزی نبود و وسعت این ادبیات در سال‌های پس از انقلاب اسلامی حاصل تلاش‌های وی بود.

رئیس حوزه هنری تاکید کرد: درگذشت آقای فردی برای همه ادبیات ایران خسارت بود و برای حوزه هنری خسارت مضاعف. او همیشه می‌گفت حوزه هنری خانه من است و سعی داشت محور وحدت میان نویسندگان و هنرمندان انقلاب اسلامی در موضوعات مختلف باشد.

این نویسنده همچنین با اشاره به جشنواره داستان انقلاب که فردی بانی و ایجادکننده آن نیز بود، اظهار کرد: جشنواره داستان انقلاب به طور قطع از صدقات جاریه آقای فردی است. همیشه در وی این نگرانی وجود داشت که داستان و رمان انقلاب به نوعی فراموش شود ولی او توانست به وسیله این جشنواره دغدغه نوشتن درباره ادبیات انقلاب را در میان نویسندگان ایجاد کند.

وی در پایان تصریح کرد: ما به آینده این جریان ادبی امیدواریم و تا جایی که من اطلاع دارم در کارهای بسیاری از نویسندگان امروز هم دغدغه نوشتن درباره داستان انقلاب پدید آمده و ان‌شاالله راه ایشان ادامه پیدا خواهد کرد.

کد خبر 2040918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha