۷ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۹:۱۸

رئیس انجمن نویسندگان:

فردی به رشد نویسندگان دیگر بسیار کمک کرد

فردی به رشد نویسندگان دیگر بسیار کمک کرد

رئیس انجمن نویسندگان کودک و نوجوان گفت: امیرحسین فردی کسی بود که می‌توانم بگویم، خودش بود.

مجید راستی، نویسنده و رئیس انجمن نویسندگان کودک و نوجوان که بعد از درگذشت امیرحسین فردی نویسنده و رئیس مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری، با خبرنگار مهر گفتگو می‌کرد، گفت: من با آقای فردی از سال 60 و زمانی که مسئولیت مدیرمسئولی مجله کیهان بچه‌ها را به عهده گرفتند، آشنا شدم. ایشان کسی بود که می‌توانم بگویم خودش بود. او روح لطیف و آرامی داشت و آخرین بار هم که ایشان را در اسفندماه گذشته در اختتامیه جشنواره شهید غنی‌پور دیدم، همین‌طور بود. 33 سال پیش هم که با او آشنا شدم، همین‌طور بود.

وی افزود: فکر می‌کنم هرکس با آقای فردی آشنایی داشته، طبع آرام و نوع صمیمیت مخصوص او را متوجه شده باشد؛ به ویژه آن آرامشی که برخورد با او منتقل می‌کرد. فردی از نویسندگان خوبی بود که در حوزه ادبیات و ژانر رئال‌نویسی آثار ماندگاری دارد. همیشه زمان است که قضاوت واقعی را درباره آثار نویسندگان می‌کند، اما من سال‌ها پیش که «آشیانه در مه» آقای فردی را خواندم، بسیار به دلم نشست.

این نویسنده در ادامه گفت: فردی یکی از افرادی بود که از همان سال‌های اول انقلاب در زمینه داستان‌نویسی و ادبیات کودک و نوجوان فعال بود. همه دوستانی که امروز در این عرصه هستند، تاثیرگذار بوده‌اند، اما جهشی که ابتدای انقلاب در این زمینه رخ داد، اتفاق بزرگی بود و نویسندگان بزرگی را به این عرصه وارد کرد و آقای فردی هم یکی از این نویسندگان بود که علاوه بر این، یکی از مشوقین و همراهان نویسندگان دیگر بود. به این ترتیب، کمک‌های زیادی برای رشد دیگر نویسندگان کرد.

راستی گفت: آقای فردی زمانی که مدیرمسئول کیهان بچه‌ها بود، با نویسنده‌های زیادی ارتباط داشت. تعدادی از آن نویسندگان امروز، مولفان بزرگ و شناخته‌شده‌ای در زمینه ادبیات کودک و نوجوان هستند.

کد خبر 2041010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha