۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۳۸

بررسی کارنامه نظام آموزشی 6.3.3

6.3.3 موجب سرگردانی معلم، دانش آموز و والدین شد

6.3.3 موجب سرگردانی معلم، دانش آموز و والدین شد

یک کارشناس آموزشی با بیان اینکه اجرای نظام جدید 6.3.3  نه به صلاح دانش آموز بود و نه به صلاح معلم گفت: آموزش و پرورش تنها با این تغییرات موجب سرگردانی دانش آموز، معلم و والدین شد.

محمد الهی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: با اجرای نظام جدید 6.3.3، مقطع اول راهنمایی در سال تحصیلی جاری حذف و همین امر منجر به کاهش برخی امکانات و تسهیلات مدارس راهنمایی شد.

وی ادامه داد: در شرایط عادی مدارس راهنمایی باید یک معاون پرورشی، فناوری و اجرایی می داشتند اما در طول سال تحصیلی با توجه به آنکه یک پایه تحصیلی حذف شده بود مدارس راهنمایی معاون پرورشی نداشته و در مجموع هفته ای 4تا 6 ساعت مربی پرورشی به مدارس راهنمایی می امد که این مسئله موجب شده که بار فعالیتهای پرورشی روی دوش معاون اجرایی و فناوری قرار گیرد.

الهی با بیان اینکه حتی در برخی از مدارس راهنمایی گزارش شده است که معاون فناوری نیز حذف و از این نیروها برای تدریس در پایه ششم ابتدایی استفاده شده است و مدیران مدارس خود هم نقش مربی پروشی و هم فناوری را بازی می کند.

این کارشناس آموزشی با بیان اینکه آموزش و پرورش به تحول نیاز داشت، اما این تحول نباید به شکل طرح 6.3.3 اجرا می شد، تصریح کرد: در مقاطع ابتدایی دانش آموزان با مشکلات گسترده ای روبه رو هستند. چرا که ساختمان همان ساختمان است اما به تعداد دانش اموزان افزوده شده و گاه دیده می شود که 400 دانش آموز در حیاط های بسیار کوچک مشغول بازی و فعالیت هستند که این به هیچ عنوان منطقی نیست.

به گفته وی، بسیاری از دبیران دبیرستان در یکی دو سال اخیر مجبور به تدریس در مقطع ابتدایی شدند، این در حالی است که دبیر دبیرستان تنها در تدریس یک درس تخصص دارد اما در پایه ششم باید همه دروس را تدریس کند و قطعاً لطمات تحصیلی بسیاری به دانش آموز وارد می شود،چرا که مفهوم دروس به درستی به دانش آموز منتقل نمی شود.

الهی در پایان با بیان اینکه طرح 6.3.3 با شکست مواجه شده است، توضیح داد:همه مسوولان و کارشناسان آموزشی واقف به ضرورت تحول در نظام آموزشی بودند، اما براساس سند تحول قرار نبود که تحول به این شکل و بسیار عجولانه اجرا شود. در حال حاضر اجرای این طرح چیزی جز سرگردانی برای والدین و دانش اموز و معلم نداشته است.

 

کد خبر 2041234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha