۷ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۹:۲۶

اخبار کوتاه نمایشگاه 26/

آثار ناشران خارجی وارد گمرک شد/ تخفیف 50 درصدی خدمات پستی در نمایشگاه کتاب

آثار ناشران خارجی وارد گمرک شد/ تخفیف 50 درصدی خدمات پستی در نمایشگاه کتاب

کتاب‌های عده‌ای از ناشران کشورهای عربی، اروپایی و آسیایی برای عرضه در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران وارد ایران شده و این روند همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محموله کتاب‌های خارجی از مبدا کشورهای عربی، از طریق گمرک بازرگان وارد تهران شده و محموله‌های بعدی نیز در روزهای آینده وارد ایران خواهد شد.

همچنین كتاب‌های 60 ناشر از آلمان، 5 ناشر از انگلیس و 3 ناشر از هند، از مبادی ورودی کشور، وارد گمرک ایران شده است. علاوه بر این، آثار ناشرانی از وین و ایتالیا نیز در طول دو روز گذشته به گمرك رسیده است.

غرفه ناشران بین الملل بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، در ضلع جنوبی خیابان شهید بهشتی برپا خواهد شد.

برپایی 4 شب شعر در نمایشگاه کتاب

برنامه‌های بخش «ترنم کلمات» نمایشگاه کتاب با رویکرد شعر و ادبیات اعلام شد. یکی از بخش‌های ویژه این دوره نمایشگاه، غرفه «ترنم کلمات» است که شاعران جوان و پیشکسوت در آن حضور می‌یابند و درباره موضوعات ادبی و نقد شعرگفت وگو می‌کنند.

این بخش هر روز میزبان یک شاعر پیشکسوت خواهد بود و شاعران جوان و علاقه‌مندان به شعر و ادبیات با حضور در این غرفه می‌توانند از تجربیات شاعری پیشکسوت بهره مند شوند. به گفته قادر طراوت پور دبیر این بخش، از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده بخش ترنم کلمات در نمایشگاه کتاب، می‌توان به برپایی 4 شب شعر در سرای اهل قلم، رونمایی از کتاب شاعران جوان و جلسات نقد شعر روزانه با حضور یک سخنران اشاره کرد.

پوستر نمایشگاه کتاب طراحی شد

مدیر کمیته تبلیغات نمایشگاه کتاب از طراحی و انتشار پوستر بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد. سیدمهدی جعفری در این باره گفت: بعد از اعلام فراخوان برای ارسال طرح پوستر نمایشگاه کتاب، بیش از 50 اثر به کمیته تبلیغات رسید که از بین آنها، یک اثر مورد کارشناسی و بررسی قرار گرفت و در نهایت با تغییراتی به عنوان پوستر نمایشگاه بیست و ششم انتخاب شد.

وی افزود: این پوستر توسط طاها فکوری طراح جوان قمی، به کمیته تبلیغات ارسال و به عنوان طرح نهایی و پوستر اصلی نمایشگاه کتاب برگزیده شد. پوستر این دوره نمایشگاه کتاب با نشانه های درخت، کتاب و قلم طراحی شده است. همچنین در این پوستر از 26 خط موازی به نشانه تعداد دوره‌های برگزاری نمایشگاه کتاب، بهره گرفته شده است.

جعفری گفت: استفاده از نماد درخت نشانه‌ای از رشد و بالندگی است و استفاده از قلم و کتاب در این طرح، نشانه‌ای از انتقال دانش از پدیدآورنده کتاب به مردم است. همچنین رنگ زمینه پوستر، آبی فیروزه‌ای است که نشان‌دهنده آسمان، نگاه به افق و نشانه‌ای از تعالی و رشد است.

مدیر کمیته تبلیغات نمایشگاه کتاب ادامه داد: استفاده از تایپوگرافی در طراحی پوستر و نگارش «بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران» از دیگر ویژگی‌های طرح پوستر این دوره نمایشگاه است.

تخفیف 50 درصدی خدمات پستی برای بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب

مسئول کمیته رفاهی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از توافق این کمیته با سازمان پست منطقه 15 تهران خبر داد و گفت: بازدیدکنندگان از این نمایشگاه می‌توانند از تخفیف 50 درصدی خدمات پستی بهره‌مند شوند.

نیکنام حسین پور گفت: نیروها و خودروهای امدادی، اورژانس هلال احمر و آتش نشانی، هشتم اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) تهران مستقر خواهند شد.

وی افزود: بر اساس توافق صورت گرفته بین کمیته رفاهی بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و سازمان پست منطقه 15 تهران، خدمات پستی در طول 10 روز برگزاری نمایشگاه با 50 درصد تخفیف ارائه خواهد شد.

حسین پور از ادامه مذاکره کمیته رفاهی با سازمان زیباسازی شهرداری تهران برای ایجاد پل مکانیزه در ضلع جنوبی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد و تصریح کرد: بر اساس آخرین توافق، قرار شد تهیه پله برقی این پل بر عهده سازمان زیبا سازی باشد و زیر ساخت آن توسط پیمان کار نمایشگاه اجرا شود.

مسئول کمیته رفاهی بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تاکید کرد: احتمال می‌دهیم این پل، ظرف دو روز نخست نمایشگاه کتاب راه‌اندازی شود.

اسکان رایگان کاروان‌های دانشجویی در زائرسرای حرم مطهر

کاروان‌های دانشجویی می توانند در ایام برپایی بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با ارائه معرفی نامه، در مکان های مشخص شده در زائرسرای حرم مطهر امام خمینی (ره) رایگان مستقر شوند.

کمیته رفاهی این نمایشگاه، بر اساس هماهنگی با زائرسرای حرم امام خمینی (ره) و برای رفاه حال دانشجویان شهرستانی، پنج سوله 200 متری برای اسکان آنها در نظر گرفته است. دانشجویانی که برای بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب به تهران سفر می‌کنند، با همراه داشتن معرفی‌نامه می‌توانند، رایگان از خدمات رفاهی این بخش استفاده کنند.

همچنین کمیته رفاهی بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، در حال مذاکره با سازمان مترو تهران بوده تا تسهیلات ویژه‌ای را برای استفاده از این ناوگان ریلی فراهم آورند.

آشنایی با فرآیند تولید کتاب در نمایشگاه تهران

احمد علمشاهی مشاور بخش چاپ و نشر بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، از برگزاری نشست‌های تخصصی و عمومی در غرفه صنعت چاپ، برای آشنایی با فرآیند تولید کتاب از طراحی تا صحافی خبر داد و گفت:‌ امسال در بخش جنبی نمایشگاه، سالن معرفی صنعت چاپ با سه برنامه مختلف بر پا خواهد شد؛ بخش نخست به معرفی تولید کتاب،‌ از طراحی تا صحافی اختصاص دارد و چاپ کتاب با دستگاه های مختلف در دو نوع افست و دیجیتال نیز به نمایش گذاشته خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت ارشاد در ادامه با اشاره به برنامه‌های آموزشی این غرفه برای بازدیدکنندگان افزود: نمایش تصویری سیر تکاملی صنعت چاپ و معرفی آثار فاخر و مجموعه‌های چاپی منتخب سال گذشته، از دیگر برنامه های غرفه صنعت چاپ در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب هستند.

علمشاهی از برگزاری نشست‌های تخصصی و عمومی در سالن صنعت چاپ خبر داد و تصریح کرد: سالن صنعت چاپ به صورت روزانه، میزبان نشست‌های تخصصی و عمومی برای علاقه‌مندان این حوزه خواهد بود.

برپایی غرفه «خلیج فارس» در بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب

بخش ناشران بین‌الملل بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، میزبان غرفه ویژه «خلیج فارس» خواهد بود. نقشه‌های تاریخی خلیج فارس با بیش از 50 نقشه از آثار نقشه‌نگاران دوره رنسانس، در بخش ویژه «خلیج فارس» به نمایش گذاشته می‌شود.

این مجموعه شامل بیش از 8500 نقشه و سند معتبر تاریخی درباره خلیج ‌فارس، ایران و منطقه خاورمیانه است و تعدادی از این نقشه‌ها برای نخستین بار در معرض دید عموم قرار می‌گیرند.

مسئولان غرفه «خلیج فارس» با ارائه اسناد و مدارك تاریخی، به روشن کردن اذهان عمومی و بازدید کنندگان، به‌ویژه مخاطبان خارجی درباره اصالت نام خلیج فارس خواهند پرداخت.

اعلام آمادگی اورژانس تهران برای نمایشگاه

مركز اورژانس تهران با حضور در بیست وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به تمامی مراجعه كنندگان به كلینیك‌های سیار مستقر در نمایشگاه كتاب خدمات رایگان ارائه می‌دهد.

رضا صمد پور، مسئول هماهنگی و جانشین عملیات اورژانس تهران با اعلام آمادگی اورژانس برای خدمات‌رسانی به بازدیدکنندگان از نمایشگاه کتاب گفت: مركز اورژانس تهران طبق تصمیمات اتخاذ شده در جلسات هماهنگی نهادها و سازمان‌های مشاركت كننده دربیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران، 2 روز قبل از افتتاح نمایشگاه در مصلی حضور خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در نمایشگاه کتاب امسال این مرکز با افزایش تعداد نیروهای اورژانس و حضور بیش از 60 نفر هر روز در نمایشگاه کتاب خدمت رسانی می‌کنند، گفت: در ایام برگزاری نمایشگاه، 4 كانكس مركز اورژانس تهران در نمایشگاه مستقر می‌شوند و با امكاناتی از قبیل 8 دستگاه آمبولانس و اتوبوس‌، 4 دستگاه موتور لانس و 4 دستگاه موتورATV برای خدمات رسانی به مصدومان و تردد در قسمت‌های پرازدحام نمایشگاه، ‌8 چادر امدادی، 4 موتور سیكلت امدادی، 5 پزشك و 30 پرستار، 20 کاردان فوریت‌های پزشکی و5 امدادگر، آماده ارایه خدمات به مراجعه كنندگان هستند.

جانشین عملیات اورژانس تهران افزود: همچنین 2 دستگاه خودرو فرماندهی مجهز به تجهیزات بحران و یک بالگرد اورژانس نیز در ایام برگزاری نمایشگاه درصورت انتقال فوری مصدومان به بیمارستان آماده باش است. سال گذشته 7 هزار و 600 مورد مراجعه سرپایی در كلینیك‌های مستقر در نمایشگاه داشتیم و امسال مركز اورژانس تهران با تأمین داروهای مورد نیاز بیماران و پزشكان مجرب آمادگی لازم را برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران دارد.

صمد پور تاکید کرد: اورژانس تهران در 4 ضلع مصلی از جمله ورودی شبستان، پشت بام شبستان، ضلع شمال، مقابل در 17  و غرفه کودکان مستقر می‌شود.

بیست وششمین  نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران از 11 تا 21 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار خواهد شد.

کد خبر 2041258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha