۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۳۰

تحرک همیشه را در نمایشگاه کتاب نمی‌بینم/ تازه‌های یک شاعر در نمایشگاه

تحرک همیشه را در نمایشگاه کتاب نمی‌بینم/ تازه‌های یک شاعر در نمایشگاه

یک شاعر گفت: با توجه به شرایط محافل و جلسات ادبی، چندان به نمایشگاه کتاب امسال امیدوار نیستم. البته ما با ایده‌آل‌هایمان زندگی می‌کنیم و نسبت به آینده خوشبین هستم.

مهدی موسوی، شاعر و ترانه‌سرا در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: امسال در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 4 کتاب دارم. چند عنوان از آنها چاپ اول و چند عنوان هم چاپ چندمی هستند.

وی افزود: تجدید چاپی‌ها، یکی چاپ دوم مجموعه ترانه‌های «طاقت بیار رفیق» است که انتشارات فصل پنجم آن را روانه بازار کرده است. دیگری هم چاپ سوم کتاب آنتولوژی ترانه «از لاله‌زار تا جمهوری» است که این کتاب هم توسط فصل پنجم چاپ شده است.

این شاعر در ادامه گفت: اما یکی از کتاب‌هایم که برای اولین بار به نمایشگاه می‌آید، «از پوست شیر در آدم» است که مجموعه‌ای از داستانک‌های جدیدم است. این کتاب توسط انتشارات امیرکبیر به چاپ رسیده است. مجموعه داستانک دیگری هم دارم که قرار است به نمایشگاه بیاید. این مجموعه داستان «چای بریز خانم!» نام دارد و ناشر آن انتشارات ورجاوند است.

موسوی گفت: كمتر از یک هفته به برگزارى نمايشگاه كتاب تهران مانده است. اين طور كه از شرایط محافل نشر و جلسات ادبى بر مى‌آيد، حدس می‌زنم متاسفانه نمايشگاه چندان گرم و پر بارى در پيش نباشد و چندان امیدوار نیستم. چون در سال‌هاى پيش از اين، جنب و جوش بيشتری در رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها وجود داشت و دوستان نويسنده و شاعر سعی داشتند از يك ماه قبل، قرارهای نمايشگاهی بگذارند و ناشران نيز به دنبال معرفی كتاب‌هايشان و فروش بيش از پيش بودند. اما از آنجا كه ما با ايده‌آل‌ها و اميدهايمان زندگى می‌كنيم نسبت به آينده خوشبين‌ هستم و البته انتخاب دیگری هم نداریم.

کد خبر 2041385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha