۷ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۳۵

وزیر ارشاد مطرح کرد:

آثار و شاگردان فردی باقیات صالحات اویند/ تبلور نگاه رهبری در آثار فردی

آثار و شاگردان فردی باقیات صالحات اویند/ تبلور نگاه رهبری در آثار فردی

وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی در مراسم تشییع پیکر امیرحسین فردی با اشاره به پاسداشت حرمت قلم توسط آن نویسنده، گفت: داستان‌ها و مقالات و شاگردان فردی باقیات و صالحات او هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم بدرقه پیکر امیرحسین فردی نویسنده انقلاب و مدیر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری با حضور مسئولان فرهنگی، هنرمندان و اهالی قلم صبح امروز شنبه هفتم اردیبهشت در حوزه هنری برگزار شد.

در این مراسم که با استقبال قابل توجهی از سوی اهالی فرهنگ روبه‌رو شد، ناصر نادری مجری مراسم در سخنانی عنوان کرد: شاید سعدی هم پیش از این چنین روزی را پیش‌بینی می‌کرد که "بگذار تا بگریم چون ابر در بهاران کز سنگ ناله خیزد روز وداع یاران" را سرود.

وی ادامه داد: من امروز گویی پدرم را از دست داده‌ام و به همین دلیل حرف زدن برایم سخت است اما بغض‌های فروخفته ما اقیانوس اقیانوس حرف برای گفتن دارد. امیرحسین فردی را در این روزها پدر بچه‌های مسجد جوادالائمه، معلم مهربان، مدیر مسئول کیهان بچه‌ها، کارشناس ارشد وزارت ارشاد و چیزهایی از این دست خوانده‌اند، آقای فردی همه این‌ها بود اما از همه حاضران می‌خواهم به دلشان مراجعه کنند که چرا امروز اینجایند، به خاطر این عناوین یا به خاطر شرافت باطنی امیرحسین فردی.

نادری افزود: سعدی فی نفسه انسانی شریف بود و امروز اگر درختان کوچه عسگری‌پور هم چشم داشتند در وداع او اشک می‌ریختند.

این عضو شورای نویسندگان مسجد جواد الائمه ادامه داد: والاترین ثمره وجودی امیرحسین فردی کوثری است به نام شورای نویسندگان مسجد جوادالائمه که هر ساله با نام جشنواره ادبی شهید غنی‌پور برگزار می‌شود اما ای کاش امسال همه شما در اختتامیه جشنواره بودید که ایشان نگران بود و می گفت زوزه گرگ‌ها از پشت بام‌ها شنیده می‌شود باید بیدار باشید و این زوزه‌ها را جدی بگیرید.

وی در ادامه بیانیه شورای نویسندگان مسجد جواد الائمه را به مناسبت درگذشت فردی قرائت کرد. در ادامه مراسم سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سخنرانی پرداخت.

حسینی با عرض تسلیت به دوستداران فرهنگ و ادب و همکاران فردی او را نویسنده ای مهربان، دلسوز، مخلص، ساده و خلاق معرفی کرد که از عمرش به بهترین وجه بهره برد و گفت: آقای فردی چه در دوران مبارزه پیش از انقلاب و چه در سال‌های بعد از انقلاب همواره بدون تزلزل گام برداشت و از انقلاب، جمهوری اسلامی و دفاع مقدس پشتیبانی کرد.

وزیر ارشاد ادامه داد: وی همواره حرمت قلم را پاس داشت و به دگراندیشان اعتنایی نکرد و داستان‌ها، مقالات و شاگردانش را برای همه ما به عنوان باقیات صالحات بر جای گذاشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه تنها عمل انسان‌هاست که برای آنها ماندگار می‌ماند، گفت: امروز روزی است که برای همه ما فرامی‌رسد و روزی هم خواهد رسید که اعمال ما را محاسبه کنند و در ترازوی حساب قرار دهند و تنها کسانی که در راه حق گام برداشته‌اند در آن روز در کنار اصحاب یمین قرار خواهند گرفت.

حسینی ادامه داد: امید دارم که راه آقای فردی ادامه پیدا کند و دستاوردهای نظام و آنچه که امام راحل و رهبری ترسیم کرده اند و در کار ایشان جلوه می‌کرد پس از او نیز به مانند او ادامه پیدا بکند.

وی در پایان گفت: فردی در هر کجا که منشا اثر بود با پشتکار و ثبات قدم کار می کرد. امیدوارم که امروز نیز با صالحان محشور شود و ما نیز در پی او در مسیر مستقیم گام برداریم.

 

 

 

کد خبر 2041396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha