۷ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۵:۳۹

مدیرعامل کانون پرورشی:

فردی در پرتو خورشید انقلاب به بالندگی رسید

فردی در پرتو خورشید انقلاب به بالندگی رسید

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با صدور پیامی، امیرحسین فردی را از هنرمندانی دانست که در پرتو خورشید انقلاب به بالندگی رسیدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدصادق رضایی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مناسبت درگذشت امیرحسین فردی نویسنده و مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری پیامی صادر کرد. متن پیام رضایی به شرح زیر است:
 
انا لله و انا الیه راجعون

سرداری بزرگ از سپاه اندیشه ادبیات انقلاب، راه رجعت به سمت خدای خویش پیش گرفت و ما را با «یک دنیا پروانه» تنها گذاشت. پروانه‏‌هایی که از «کیهان بچه‌ها» اوج گرفتند تا رسم وفا به انقلاب و آرمان‌های آن را که از امیر حسین فردی آموخته بودند، به بچه‌های کیهان بیاموزند.

این نویسنده بزرگ، با صفا و صلابت سبلان پا به عرصه پاسداری از اندیشه‏‌های مکتبی گذاشت و در انتخابی آگاهانه با تشکیل شورای نویسندگان مسجد جوادالائمه(ع) به پیشواز ادبیات انقلاب رفت. این عزیز فرهیخته با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، در کسوت سربازی فداکار گام در عرصه خدمت به ادبیات انقلاب گذاشت و از بنیان ‏گذاران حوزه اندیشه و هنر اسلامی گردید.

امیرحسین فردی در ردیف هنرمندانی بود که در پرتو خورشید انقلاب به بالندگی رسید و خود را همواره وامدار انقلاب واندیشه حاکم بر آن می‌‏دانست. هم از این رو هرجا که انقلاب و دستاوردهای نظام را در معرض تهدید و خطر می‌‏دید، شجاعانه وارد میدان می‌‏شد و خطاب به دیگر هنرمندان عرصه انقلاب فریاد برمی‏‌آورد که: ما را مگر جز این است که انقلاب چهره کرده، پس چرا از وجهه و آبروی خود خرج جمهوری اسلامی نکنیم؟

این نویسنده بزرگ و هنرمند متعهد، خود را مأمور انقلاب می‌‏دانست و برای هنر و هنرمند رسالتی خاص قائل بود. او معتقد بود که در عرصه‏‌های اجتماعی هیچ هنرمندی حق ندارد که بی تفاوت باشد. بر این باور بود که ما هنرمند بی‌تفاوت نداریم و اعتقاد داشت که هنرمند خلوت نشین ابتر است و از قبل مرده به دنیا آمده.

ابداعات ارزشمند این نویسنده مدیر و مدبر در برپایی جشنواره‏‌های ادبی به منظور تقدیر از نویسندگان متعهد و زنده نگاه‏ داشتن یاد و خاطره شهیدان اهل قلم، آغاز حرکت‏‌های بزرگ در مسیر هویت بخشی به ادبیات ناب انقلاب بود و آفرینش‌های ادبی‌اش بستری برای جریان زلال اندیشه و نگاه آرمان ‏گرایانه‌اش در آگاه بخشی و آماده ‏سازی نسل فردا.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که افتخار همکاری‌های فراوانی با این هنرمند گرامی را در کارنامه افتخارات خود دارد، ضایعه در گذشت این عزیز را به خانواده محترم ایشان و تمامی تلاش‌گران در عرصه هنر و ادبیات کودک و نوجوان تسلیت گفته و شکیبایی بازماندگان را از خداوند سبحان آرزومند است.
             
سید صادق رضایی
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

کد خبر 2041637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha