۷ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۳:۱۳

فردی امیر قصه‌نویسان متعهد پس از انقلاب بود

فردی امیر قصه‌نویسان متعهد پس از انقلاب بود

شورای نویسندگان مسجد جوادالائمه به مناسبت درگذشت امیرحسین فردی بیانیه‌ای صادر کرد و وی را امیر قصه‌نویسان متعهد پس از انقلاب اسلامی دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، شورای نویسندگان مسجد جوادالائمه به مناسبت درگذشت امیرحسین فردی موسس این شورا بیانیه ای صادر کرد. متن این بیانیه به شرح زیر است:

انا لله و انا الیه راجعون

امیرحسین فردی، نامی آشنا در ادبیات انقلاب اسلامی است. بزرگمردی که 64 بهار میهمان زمینیان بود و با دنیایی از خاطرات زیبا و ماندگار دعوت خدا را اجابت کرد و به ملکوت اعلی پیوست.

فردی نویسنده توانا و مدیری دلسوز در عرصه فرهنگ و ادب  و معلمی مهربان بود و بی‌تردید صدها هنرمند معاصر در عرصه ادبیات داستانی، شعر، گرافیک، سینما و ... خود را وامدار راهنمایی‌ها و حمایت های او می دانند.

کودکان و نوجوانان دیروز و امروز نام امیرحسین فردی را در ذهن خود حک خواهند کرد و با مرور آثار خلاق و ماندگارش آینده‌ای دلپذیر و مومنانه و انقلابی را جستجو خواهند کرد.

امیرحسین فردی بنیان‌گذار شورای نویسندگان جواد الائمه و آغازگر جریان ادبیات مردمی انقلاب اسلامی در قالب بچه‌های مسجد و مربی بزرگ جلسات قصه‌نویسی مسجد جواد الائمه - به عنوان مهم‌ترین کارگاه قصه‌نویسی پس از انقلاب اسلامی - بود. وی را بایستی امیر قصه‌نویسان متعهد پس از انقلاب اسلامی دانست.

از باب وجودش ده‌ها نویسنده شکفته‌اند و پا در جا پای او فشرده‌اند و به فتح قله‌های بند ادبیات انقلاب اسلامی دل بستند. اینک امیرحسین فردی در مامن الهی آرام گرفته است و به دیدار شاگرد شهیدش حبیب غنی‌پور مسرور گشته است.

شورای نویسندگان مسجد جواد الائمه با عرض تسلیت به جامعه ادبی ایران به ویژه هنرمندان مسلمان و متعهد و آرمانگرا از ذات اقدس الهی علو درجات را برای ایشان و صبر و بردباری را برای خانواده گرانقدرشان آرزومند است.

اینک ماییم و آرمان‌های مقدس امیرحسین فردی که چونان قله‌های سر به فلک کشیده ما را به سوی خود می‌خواند یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

کد خبر 2041516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha