۷ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۶:۱۸

فردی خالصانه خدمت کرد

فردی خالصانه خدمت کرد

دبیر شورای فرهنگ عمومی با صدور پیامی، درباره امیرحسین فردی گفت: او از خلق رمان «اسماعیل» تا مدیریت مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری، خالصانه خدمت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، منصور واعظی دبیر شورای فرهنگ عمومی و دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به مناسبت درگذشت امیرحسین فردی نویسنده و مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری، پیامی صادر کرد. متن پیام واعظی به شرح زیر است:

«بسمه‌تعالی»

«انا لله و انا الیه راجعون»

چنان گرم از بساط خاك بگذر

كه شمع مردم آينده باشی

خالق «يك دنيا پروانه» ، «كوچك جنگلی» و... از ميان ما رخت بربست و ما را در فقدان خويش اندوهناك ساخت. خبر درگذشت ايشان برای ما چونان فرود پتكي سنگين بر آيينه بود و برای استاد امیر حسین فردی، كه به اشارت حضرت دوست جان عاريت را به درگاه مهرش سپرد، گشايش و رهايش از قفس خاك.

او در قریه صفا و مردانگی، «قره تپه» اردبيل، در دامنه‌های سبز و زیبای سبلان سرافراز، متولد شد و در سراسر عمر پربار، سربلند و استوار، چون کوهی پر صلابت، با ایمان و صداقت، در خدمت دین و وطن، با افتخار و اقتدار، گام برداشت از خلق رمان «اسماعیل» تا مدیریت مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری، هنرمندانه و خالص، به خالق و خلايقش، خدمت کرد و به روح هنر و آرمان‌های انقلاب اسلامی، وفادار ماند و بر تارک ادب ایران زمین، خوش درخشید.

فقدان تاثر انگیزش علاوه بر این که ضایعه‌ای است جبران ناپذیر در عرصه‌ ادبیات داستانی و فرهنگ و ادب پارسی، قلب هر آن‌کس که آن بزرگوار را می‌شناخت به درد آورد. اين‌جانب با کمال اندوه، ارتحال آن سعید فقید را به خانواده محترم آن جنت مکان، محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی)، جامعه فرهنگی ایران اسلامی، به ویژه همکاران آن عزیز از دست رفته در مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری و همه ایرانیان ادب دوست، تسلیت عرض نموده، از درگاه خداوند رحمان، برای بازماندگان، صبر جمیل و اجر جزيل و برای ایشان، غفران الهی و بهره‌مندی ابدی از خوان رحمت ایزدی، مسئلت دارم.

منصور واعظی

دبیر شورای فرهنگ عمومی

کد خبر 2041677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha