۷ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۴۲

حداد عادل عنوان کرد:

هرگاه به «فردی» می‌رسیدم از کیهان بچه‌ها حرف می‌زدیم/تشییعی همچون تشییع آوینی

هرگاه به «فردی» می‌رسیدم از کیهان بچه‌ها حرف می‌زدیم/تشییعی همچون تشییع آوینی

غلامعلی حدادعادل در مراسم تشییع پیکر امیرحسین فردی گفت: یکی از پیوندهای من با آقای فردی این بود که در مورد کیهان بچه‌ها صحبت می کردیم. من همواره خوشحال بودم که این مجله با مدیریت او تداوم انتشار یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تشییع پیکر امیر حسین فردی مدیر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری صبح امروز شنبه هفتم اردیبهشت در حوزه هنری و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس حوزه هنری و جمع کثیری از هنرمندان و اهالی قلم برگزار شد.

در این مراسم غلامعلی حداد عادل پس از قرائت بخشی از پیام مقام معظم رهبری به مناسبت درگذشت فردی در سخنانی اظهار کرد: من امروز تنها برای اظهار همدردی و شریک شدن در غم همه شما در اینجا حاضر شده‌ام و برای سخنرانی نیامده‌ام. دیدار من با آقای فردی معمولا زمان‌هایی بود که برای برنامه‌ای به حوزه می‌آمد و همواره هم چهره آرام و نجیب و متین او را تحسین می‌کردم. دو هفته قبل هم در سالگرد شهادت سید مرتضی آوینی به حوزه آمدم و او هم در کنار من نشست و چند کلامی صحبت کردیم و فکر نمی کردم به این زودی در کنار پیکرش جمع شویم.

حداد عادل ادامه داد: این مراسم مرا به یاد تشییع پیکر شهید آوینی انداخت که آن هم در بهار بود.

وی افزود: امیرحسین فردی از بنیانگذاران حوزه هنری بود که سنگ بنای آن را گذاشت. او در واقع راه را آغاز کرد و تا آخر نیز آن را ادامه داد. من از دو جهت همواره نسبت به او احساس احترام می‌کنم؛ نخست از منظر توجهی که به بچه‌ها داشت. او می توانست به جای بیست و چند سالی که در کیهان بچه‌ها بود در جاهای دیگری که نام و نشان و آوازه دارد مشغول شود و مسئولیت بپذیرد اما تشخیص داد که باید برای آینده انقلاب اسلامی به سراغ بچه ها برود و آنها را تربیت کند. از سوی دیگر ایشان به آموزش توجه ویژه‌ای داشت و معتقد بود هر مدیر باید برای تربیت نیروهای آینده سازمان خود برنامه داشته باشد و در همین راستا برای تربیت نویسندگانی در تراز انقلاب اسلامی هم فعالیت می کرد.

رئیس بنیاد سعدی افزود: یکی از پیوندهای من با آقای فردی این بود که هنگامی که به هم می رسیدیم در مورد کیهان بچه‌ها صحبت می کردیم. من همواره خوشحال بودم که این مجله با مدیریت او تداوم انتشار یافت و به او می‌گفتم من از اولین شماره کیهان بچه‌ها را که در یازده سالگی ام منتشر شد خریدم و خواندم و خوشحالم که امروز این مجله به دست تو دوام پیدا کرده است.

حداد عادل تاکید کرد: گواهی صادقانه رهبر انقلاب که این نویسنده را هنرمندی مومن، صادق و سخت‌کوش نامیدند بهترین گواه برای فعالیت‌های ایشان است. ان شاء الله که خدمات او در نزد خداوند نیز مورد قبول باشد.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام محی الدین بهرام محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی و آموزش درسی در سخنانی اظهار کرد: بر اهل عمل قولی است که فشارها نلرزاندشان و بر آنچه گفته‌اند پایمرد بایستند و آقای فردی چنین انسانی بود. همین که رهبری در مورد ایشان چنین سخنانی گفته اند گواهی این است که ایشان چگونه فعالیت می کرده اند و بر او کفایت می کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: من با آقای فردی نزدیک به دو دهه در شورای فرهنگنامه قرآنی کار کرده ام و ایشان را فردی علاقه مند به آشنا کردن مخاطبانش با فعالیت های قرآنی یافتم. حیات او اگر چه در این عالم تمام شد اما با آخرین نفس دنیایی اش ریحان بهشتی مشامش را نواخت.

محمدیان تاکید کرد: فردی یک اصولگرا به معنای واقعی بود که پای اصول و اعتقادات خود ایستاد و از آن کوتاه نیامد و همین بود که او را نگین حلقه اهل هنر و ادب، بسیجی و انقلابی و مسلمان متعهد کرد.

پس از سخنرانی محمدیان و به امامت وی نماز میت بر پیکر امیرحسین فردی در حوزه هنری خوانده شد این نویسنده انقلابی با بدرقه حضار به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا تشییع شد.

کد خبر 2041462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha