۷ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۳:۰۶

میرشاد ماجدی خبر داد:

تایلند و میانمار میزبانان مرحله نهایی مسابقات قهرمانی جوانان و نوجوانان آسیا

تایلند و میانمار میزبانان مرحله نهایی مسابقات قهرمانی جوانان و نوجوانان آسیا

سرپرست کمیته جوانان فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه تایلند و میانمار میزبانان مرحله نهایی مسابقات قهرمانی جوانان و نوجوانان آسیا در سال 2014 شده‌اند، گفت: هنوز تمام تیم‌های حاضر در جام جهانی نوجوانان 2013 امارات مشخص نشده است تا زمان قرعه‌کشی این مسابقات اعلام شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، میرشاد ماجدی در گفتگو با سایت فدراسیون فوتبال درباره قرعه‌کشی رقابتهای زیر 16 و زیر 19 سال آسیا ضمن بیان مطلب فوق گفت: قرعه‌کشی این مسابقات روز جمعه انجام شد و حریفان تیم‌های فوتبال نوجوانان و جوانان ایران مشخص شدند. رقابتهای مقدماتی زیر 16 سال آسیا در 10 گروه برگزار می‌شود که 10 تیم نخست به همراه 5 تیم برتر دوم این گروه‌ها به مرحله نهایی صعود می‌کنند.  میزبان مرحله نهایی رقابتها در سال 2014 هم کشور تایلند است که این تیم در رقابتهای مقدماتی حضور ندارد.

وی افزود: ایران در گروه پنجم با تیم‌های امارات، پاکستان و سریلانکا همگروه شده که قرار است در پاکستان برگزار شود. البته در گروه‌های ده‌گانه تاکنون کشورهای کویت، ازبکستان، نپال، اردن، پاکستان، قرقیزستان و لائوس میزبان رقابتهای مقدماتی شده‌اند و سه میزبان دیگر هنوز اعلام نشده است. جام جهانی زیر 17 سال قرار است به میزبانی شیلی و در سال 2015 برگزار شود که 4 تیم برتر آسیا جواز حضور در آن رقابتها را بدست می‌آورند.

سرپرست کمیته جوانان فدراسیون فوتبال در خصوص قرعه‌کشی رقابتهای مقدماتی جوانان آسیا هم اظهار داشت: ایران در گروه D مسابقات و با تیم‌های عربستان، لبنان و تاجیکستان همگروه شده است. ما توانستیم میزبانی مرحله مقدماتی را در این گروه بگیریم که با توجه به میزبانی خوب مشهد در رقابتهای زیر 14 سال، مسابقات مقدماتی جوانان هم در مشهد برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: رقابتهای مرحله مقدماتی زیر 19 سال آسیا در 9 گروه برگزار می‌شود که 9 تیم اول به همراه شش تیم بهترین گروه‌ها و تیم میانمار که میزبان رقابتها در سال 2014 است، در مرحله نهایی حضور دارند. همچنین 9 کشور میزبان مرحله گروهی مشخص شده‌اند که ایران، قطر، اردن، عراق، فلسطین، هنگ کنگ، اندونزی، تایلند و چین هستند. 4 تیم برتر آن مسابقات هم به جام جهانی 2015 نیوزیلند صعود خواهند کرد. رقابتها از 9 تا 24 مهرماه برنامه‌ریزی شده و ما باید در این بازه، 5 روز را انتخاب کنیم تا رقابتهای مقدماتی انجام شود.

ماجدی با اشاره به اینکه فدراسیون جهانی فوتبال فیفا هنوز زمان قرعه کشی رقابتهای جام جهانی نوجوانان را اعلام نکرده است، افزود: هنوز تکلیف تیم‌های حاضر در جام جهانی نوجوانان 2013 امارات مشخص نشده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: تاکنون تیم‌های ایران، ژاپن، ازبکستان، عراق و امارات(میزبان جام) از آسیا، کانادا، مکزیک، هندوراس و پاناما از آمریکای مرکزی و شمالی و تونس، مراکش، نیجریه و ساحل عاج از آفریقا برای حضور در جام جهانی مشخص شده‌اند اما هنوز رقابتهای قاره‌های آمریکای جنوبی و اروپا به پایان نرسیده است. باید تکلیف این دو منطقه مشخص شود تا قرعه‌کشی انجام شود. فکر کنم قرعه‌کشی رقابتها یک یا دو ماه قبل از رقابتها انجام می‌شود که فیفا مراسم ویژه‌ای می‌گیرد و آن را اعلام می‌کند.

ماجدی در پایان گفت: تیم فوتبال زیر 14 سال هم بازی‌های خوبی انجام داده و توانست با 11 گل ترکمنستان را شکست دهد که نتیجه بسیار خوبی است. در گروهی که ما قرار داریم، فکر کنم بازی مقابل پاکستان برای صدرنشینی تعیین کننده باشد زیرا این تیم هم مثل تیم ایران 6 امتیازی است.

کد خبر 2041473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha