۷ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۳:۰۴

درکاستاریکا

گونه جدید حشره بسیار کوچک شناسایی شد

گونه جدید حشره بسیار کوچک شناسایی شد

دانشمندان حشره بسیار کوچکیرا که طول آن 2.5 برابر قطر موی انسان است در یک جنگل در کاستاریکا کشف کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دانشمندان این گونه جدید از حشرات کوچک را که در جنگلهای کاستاریکا زندگی می کنند شناسایی کرده و نام آن را Tinkerbella nana گذاشتند.

این گونه ها بیشتر از 250 میکرومتر نیستند و در مقام مقایسه قطر موی انسان به طور متوسط 100 میکرومتر عرض دارد.

براساس مقاله ای که درباره این گونه جدید در مجله تحقیقات بال غشاییان منتشر شده، این حشرات توسط جان اس. نویز حشره شناس موزه تاریخ طبیعی لندن جمع آوری شده است.

این تصویر میکروسکوپی نشان دهنده یک Tinkerbella nana خشک شده است که درمیان گونه های مگس پری سا طبقه بندی می شود

این گونه ها درمیان مگس پری سا طبقه بندی می شوند ، نوعی زنبور بی عسل هستند که در سراسر دنیا یافت می شود. اکثر مگسهای پری سا انگلهایی هستند که روز تخم حشرات دیگر زندگی می کنند، اما محققان اطلاعات زیادی درباره رفتار Tinkerbella ها ندارند.

مگس پری سا حشره‌ای است پرنده که در مناطق استوایی زندگی می‌کند. طول این حشره نیم تا یک میلیمتر است و یکی از کوچکترین حشرات دنیا به شمار می رود.

این گونه جدید جزء کوچکترین حشرات نیست، Kikiki huna نوعی مگس پری سا است که در جزایر هوایی زندگی می کند و اندازه طولی آن به 150 میکرومتر می رسد و از جمله حشرات کوچک تلقی می شود.

اما Kikiki huna نیز کوچکترین حشره دنیا نیست، گونه ای مگس پری سا که بی بال و بی چشم هستند و Dicopomorpha echmepterygis نام دارند کوچکترین حشره دنیا تلقی می شود و اندازه آن به 139 میکرومتر می رسد.

کد خبر 2041502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha