۷ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۶:۱۷

اخبار جشنواره تئاتر دانشگاهی

راهیابی 11 نمایش به مسابقه نمایشنامه‌خوانی/ اعلام نتایج بازبینی پایان‌نامه‌های برتر

راهیابی 11 نمایش به مسابقه نمایشنامه‌خوانی/ اعلام نتایج بازبینی پایان‌نامه‌های برتر

راهیابی 11 نمایش به بخش مسابقه نمایشنامه‌خوانی، اعلام نتایج بخش پایان‌نامه‌های برتر و حضور مدرسان تئاتر در جشنواره تئاتر دانشگاهی مهمترین اخبار این رویداد هنری هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، هیئت انتخاب بخش مسابقه نمایشنامه‌خوانی چهار نمایش را در بخش تالیفات دانشجویی و هفت نمایش را برای بخش آثار استاد ناظرزاده کرمانی معرفی کرد.

هیات انتخاب بخش مسابقه نمایشنامه‌خوانی متشکل از مهدی حاجیان، حسن علیکرمی و عابس خلقی پس از بررسی آثار رسیده در این بخش 4 نمایش از تالیفات دانشجویی را برای نمایشنامه‎خوانی در ایام جشنواره پذیرفتند.

در این بخش نمایشنامه‌های "آن سال‌ها" نوشته پوریا کاکاوند با کارگردانی شیما ستوده از سوره، "نوار زرد" نوشته امیرحسین بابایی از دانشکده سینما تئاتر، "ساعات انتقام" نوشته حمزه علی‌محمدی با کارگردانی حمیدرضا سلیمی و نمایش "معصومه" نوشته سعید نیکورزم با کارگردانی نعیم صدری از دانشکده هنر و معماری خوانده می‌شوند.

در بخش نمایشنامه‌خوانی آثار ناظرزاده کرمانی نیز نمایشنامه‌های "تبار نیرومند"، "ناخوانده"، "پنجره ای بر بادها"، " گوریل پشمالو"، " کنار شیر آتش نشانی"، "آن مرد که به سگ مبدل گردید" و "زندگی رویاست" با گارگردانی بابک رفاهی، باقرسروش، حمید رضا شکاری، محسن روشنی، مونا سهامیان، داریوش حق دوست، فرزانه محمدی و مسعود خانی فیجانی خوانده می شود.

گروه های نمایشی از دانشگاه‌های هنر و معماری، هنرهای زیبا، پیام نور پاکدشت، خواجه نصیرالدین طوسی و سینما تئاتر در این بخش شرکت دارند.

شکوفه ماسوری، وحید نفر و مهدی سلطانی در بخش مدرسان

هیات انتخاب بخش مدرسان دانشگاه شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران 3 اثر نمایشی از دانشگاه های سوره، علمی کاربردی واحد 35 و هنرهای زیبا را برای حضور در این بخش معرفی کرد.

هیات انتخاب بخش مدرسان دانشگاه متشکل از سعید کشن فلاح و مجید سرسنگی سه نمایش از مدرسان دانشگاه های مختلف را برای حضور در بخش مدرسان دانشگاه معرفی کرد. در این بخش نمایش "خاطرات بزرگ" نوشته آگاتو کریستف با کارگردانی شکوفه ماسوری از دانشگاه سوره، نمایش "افسانه آرش" نوشته و کارگردانی وحید نفر از دانشگاه علمی کاربردی واحد 35 تهران و نمایش "خوابکده" نوشته پریسا کیومرثی و محمود احدی نیا و کارگردانی مهدی سلطانی از دانشگاه هنرهای زیبا روی صحنه می روند.

نتایج بازبینی پایان نامه‌های برتر اعلام شد

هیات انتخاب بخش پایان‌نامه‌های برتر جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران 5 نمایش را برای اجرا در جشنواره انتخاب کرد. هیات انتخاب بخش پایان نامه‌های برتر متشکل از شیرین بزرگمهر، مسعود دلخواه، رحمت امینی 5 نمایش را از دانشگاه های هنر و معماری، سینما تئاتر، تربیت مدرس و سوره را برای حضور در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران معرفی کرد.

نمایش‌های "احمق و احمق تر" کار علی فرجام فر از هنر و معماری، "نوعی عدالت" نوشته اف.ال.ل.ک.س به کارگردانی داوود زارع از سینما تئاتر، "افسانه های تبای" کار امین طباطبایی از تربیت مدرس، "طبیعت بی جان" نوشته رامین اکبری و کارگردانی امیرحسین مشاهری فرد از سوره و نمایش، "مردکشی، زن کشی" نوشته بهاالدین مرشدی و کارگردانی شهره رعایتی از هنر ومعماری در بخش پایان نامه های برتر جشنواره شانزدهم اجرا می شوند.

شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران با دبیری علی تقی زاده از 14 اردیبهشت در تالارهای نمایشی تهران برگزار می شود.

کد خبر 2041588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha