۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۴:۳۷

برنامه اولین و دومین روز جشنواره تئاتر دانشگاهی/ مهدی هاشمی در جمع داوران

برنامه اولین و دومین روز جشنواره تئاتر دانشگاهی/ مهدی هاشمی در جمع داوران

معرفی نمایش‌هایی که قرار است در اولین و دومین روز جشنواره تئاتر دانشگاهی روی صحنه بروند و اعلام داوران نمایشنامه نویسی، پژوهش و نمایشنامه‌خوانی و پیوستن مهدی هاشمی به جمع داوران مسابقه دانشجویان تئاتر مهمترین اخبار جشنواره تئاتر دانشگاهی هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران در اولین روز میزبان 7 نمایش صحنه ای، 2 نمایش نامه خوانی و اجرای نمایش خیابانی از کشور اسلوونی است. سالن اصلی تئاتر مولوی شنبه 14 اردیبهشت ماه میزبان اولین اجرای نمایش"خوابکده"به کارگردانی مهدی سلطانی در بخش مدرسان تئاتر است. این نمایش در نوبت های 16 و 18 اجرا می شود.

در سالن کوچک تئاتر مولوی نیز نمایش "دلتنگی های خانه پدری" کار حسین امرایی و مهدی حنفی در بخش دانشجویان سایر رشته هاست که در ساعت 19 و 20:30 اجرا می شود. اما در دو سالن دانشگاه تهران نمایش‌هایی از بخش مسابقه دانشجویان تئاتری روی صحنه می رود. نمایش "گور به گور" کار میثم فرهمندیان در نوبت های 16 و 18.30 در سالن استاد سمندریان اجرا خواهد شد. در سالن دیگر این دانشگاه با عنوان استاد صمیمی مفخم نیز نمایش"آب ، آینه و اثر پیگمالیون" به کارگردانی امیر احمد قزوینی در نوبت های 15 و 17 اجرا می شود.

سالن استاد خورشیدی دانشکده سینما تئاتر در روز شنبه 14 اردیبهشت میزبان نمایش"بالماسکه دزدان"به کارگردانی سجاد حسینی خواهد بود که در ساعت 14و 16 اجرا می‌شود. خانه نمایش اداره تئاتر نیز در این روز میزبان اجرای نمایش "فورتی" به کارگردانی احسان شایان فرد در نوبت های 17 و 19 خواهد بود. اما در تالار هنر اجرای "آنکه گفت آری ، آنکه گفت نه" به کارگردانی کیومرث حائری در نوبت های 15:30 و 17:30 برگزار می شود.

نمایشنامه خوانی مرور آثار دکتر ناظر زاده کرمانی در اولین روز جشنواره با اجرای دو نمایشنامه خوانی انجام می شود. در این روز نمایشنامه های "آن مرد که به سگ مبدل گردید" کار فرزانه محمدی و "تبار نیرومند" کار بابک رفاهی در نوبت های 15:30 و 17:30 سالن استاد رادی دانشگاه سوره خوانده می شوند.

در بخش خیابانی نیز در این روز نمایش "هجوم(بیگانگان صورتی)" در فضای باز خانه هنرمندان ایران اجرا می شود. این نمایش از کشور اسلوونی در شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران حضور دارد.

کارگاه های آموزشی جشنواره نیز هر روز صبح ساعت 10 تا 13 در تراس غربی و سالن استاد ناصری خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.

رقابت رادیو تئاترها از فردا آغاز می شود

دومین روز جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران با اجرای دو رادیو تئاتر آغاز می شود. سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران، با اجرای رادیو تئاتر "مجرد و مجازات" کار سید حبیب بختیاری در ساعت 16 به جمع تالارهای جشنواره تئاتر دانشگاهی می پیوندد. در نوبت 19 این تالار نیز رادیو تئاتر "خط رو خط" کار سیاوش مقدم اجرا خواهد شد.

در بخش صحنه ای هفت نمایش در بخش های مدرسان، دانشجویان تئاتر و دانشجویان دانشگاه های غیر تئاتری روی صحنه می رود. نمایش"خاطرات بزرگ" به کارگردانی شکوفه ماسوری در سالن اصلی تئاتر مولوی و در نوبت های 16 و 18 اجرا می شود این نمایش در بخش مدرسان تئاتر شرکت کرده است. اما در تالار کوجک تئاتر مولوی نمایش "مهر ششم" کار آرمین جوان اجرا می شود که در دو نوبت 19 و 20.30 میزبان عموم تماشاگران خواهد بود.

سالن استاد سمندریان دانشگاه تهران در این روز میزبان نمایش" لانه خرگوش" به کارگردانی فریبرز کریمی است که در نوبت های 16 و 18.30 روی صحنه می رود. در همین دانشگاه سالن استاد صمیمی مفخم به اجرای نمایش "تراکم معلومات" کار امین اسفندیار اختصاص یافته است که در نوبت های 15 و 17 اجرا می شود.

نمایش پزشک نازنین به کارگردانی مریم جلیلی نیز در سالن استاد خورشیدی دانشکده سینما و تئاتر روی صحنه می رود. این نمایش در دو نوبت 17 و 19 اجرا می شود. خانه نمایش اداره تئاتر نیز در دومین روز جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران میزبان نمایش "اندر هدایت نسل جوان" به کارگردانی محمد محقق منتظری است که در دو نوبت 17 و 19 روی صحنه می رود. نمایش" سعادت لرزان مردمان تیره روز" کار روجا جعفری نیز در نوبت های 15.30 و 17.30 تالار هنر اجرا می شود.

در بخش نمایشنامه خوانی سالن استاد رادی دانشگاه سوره میزبان دو نمایش "ناخوانده" کار باقر سروش و حمید رضا شکاری و نمایش "آن سال ها" به کارگردانی شیما ستوده می شود که در نوبت های 15.30 و 17.30 خوانده می شوند. دومین اجرای نمایش خیابانی "هجوم (بیگانگان صورتی)" با کارگردانی ویدا سرک ونیک برن و یاشا ینول از کشوراسلوونی در فضای باز خانه هنرمندان ایران در ساعت 19 انجام می شود.
 

مهدی هاشمی به داروان جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران پیوست

با پیوستن مهدی هاشمی بازیگر، کارگردان و نویسنده سینما و تئاتر کشور  به داوران بخش مسابقه دانشجویان تئاتر در شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران رقابت 19 نمایش دانشگاهیان کشور آغاز شد.

هیات داوران بخش مسابقه  دانشجویان تئاتر متشکل از دکتر شیرین بزرگمهر، محمد رضا خاکی، مسعود دلخواه، حسین مسافر آستانه و مهدی هاشمی از 14 اردیبهشت کار خود را آغاز کرده و در این روز سه نمایش را در سالن های استاد سمندریان ، استاد صمیمی مفخم و تالار هنر می‌بیند.

مهدی هاشمی که تا کنون سه سیمرغ بلورین بازیگری نقش اول مرد را از جشنواره های سینمایی فجر برای فیلم های "دو فیلم با یک بلیط" ،"همسر" ، " آقایوسف" و "آلزایمر" از آن خود کرده در کنار دیگر اساتید تئاتر به قضاوت آثار دانشجویان تئاتر می نشیند.

در این بخش آثاری از دانشگاه های هنرهای زیبا، سینما تئاتر، هنر و معماری، سوره، نبی اکرم، تربیت مدرس و تنکابن به اجرا در می آیند.

معرفی داوران نمایشنامه نویسی، پژوهش و نمایشنامه‌خوانی

داوران بخش های نمایشنامه نویسی، پژوهش و نمایشنامه‌خوانی در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران معرفی شدند.

بخش مسابقه نمایشنامه نویسی توسط  سه نمایشنامه نویس کشور نادر برهانی‌مرند، ایوب آقاخانی و میلاد اکبرنژاد داوری می شود. در این بخش 162 نمایشنامه از نوشته های دانشجویان سراسر کشور حضور دارد. در بخش مسابقه نمایشنامه نویسی هر سال جایزه ویژه استاد رادی به برترین نمایشنامه اهدا می شود.

هیات داوران بخش پژوهش را دکتر حمید رضا اردلان، دکتر سودابه فضائلی و دکتر نامور مطلق تشکیل می‌دهند. در این بخش 20 مقاله از دانشجویان و اساتید تئاتر کشور داوری خواهند شد. داوری بخش نمایشنامه خوانی جشنواره را نیز صمد چینی فروشان، میرعلیرضا دریابیگی و مهدی کیهور برعهده گرفته اند. در بخش نمایشنامه خوانی نیز 11 اثر در دو بخش آزاد و مرور آثار دکتر ناظر زاده به اجرا در می آیند.

شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران از شنبه 14 اردیبهشت در تالار های نمایشی حرفه ای و دانشگاهی آغاز می شود و تا شنبه 21 اردیبهشت ادامه دارد.
 

کد خبر 2046570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha