۷ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۹:۳۰

رستگار در نشست خبری مطرح کرد؛

برای مدال‌آوری در المپیک برنامه‌ریزی می‌کنیم/ 12 رویداد مهم در سال 92

برای مدال‌آوری در المپیک برنامه‌ریزی می‌کنیم/ 12 رویداد مهم در سال 92

رئیس فدراسیون جودو با تشریح برنامه‌های تیم ملی جودو ایران گفت: رسیدن به حداقل یک مدال المپیک در برزیل مهمترین هدف جودو است که برنامه‌های خود را معطوف تحقق آن خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی رستگار که عصر امروز در یک نشست خبری سخن می‌گفت پس از تشریح فعالیت‌های انجام شده در مدت زمان  14 ماه مدیریت خود در فدراسیون جودو افزود: با شعار همدلی و وفاق وارد عرصه جودو شدیم چرا که مسائل حاشیه‌های صدماتی را متوجه جودو کشور کرده و با توجه به آنکه این حواشی در سال 91 نیز مشکلاتی را برای ما به همراه داشت، به لطف خدا توانستیم اتحاد را در بین خانواده بزرگ جودو ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه اکنون می‌توانیم با فراق بال برای ادامه کار فعالیت خود را ادامه دهیم، اضافه کرد: مسائل حاشیه‌ای که در سال 90 ایجاد شده بود، در چند جلسه با رئیس اتحادیه آسیا و رئیس فدراسیون جهانی به طور کامل حل شده و از این پس می‌توانیم با آرامش رو به جلو حرکت کنیم.

رئیس فدراسیون جودو افزود: به لحاظ مسائل فنی سال گذشته را سال آموزش همگانی جودو اعلام کرده و با توجه ویژه به مربیان پایه ورزشکاران متعددی آموزش دیده و در جودو رشد کردند تا در هرم جمعیتی جودو تیم ملی با خیالی آسوده به کار خود ادامه دهد. سال گذشته برای رده‌های سنی مختلف مسابقات مختلفی انجام شده و اردوهای تیم ملی نیز با نظم خاصی کار خود را پیگیری کرد.

وی با اشاره به برنامه‌های فشرده تیم ملی در سال 92 اظهار داشت: 12 برنامه رسمی پیش رو داریم که حضور در مسابقات قهرمانی جهان و قهرمانی آسیا در هر سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان، مسابقات ایندورگیم برای تیم ملی کوراش، بازی‌های آسیایی نوجوانان در چین و قهرمانی جهان و آسیای کاتا مهمترین آنها است. به این برنامه‌ها باید حضور در تورنمنت‌های رسمی و بین‌المللی را نیز افزود.

رستگار ادامه داد: شرکت در مسابقات قهرمانی جهان در برزیل که اوایل شهریورماه برگزار می‌شود، هدف کوتاه مدت فدراسیون است. حضور موفقیت‌آمیز در باز‌ی‌های اینچوان 2014 هدف میان مدت ماست و رسیدن به مدال المپیک در برزیل 2016 نیز هدف بلندمدتی است که در برنامه‌های خود آنها را ترسیم کرده‌ایم. البته برای تحقق این اهداف باید برای تیم ملی برنامه‌ریزی منظمی داشته باشیم و نقاط قوت را تقویت کرده و نقاط ضعف را از بین ببریم.

وی در بخشی از سخنان خود به توجه ویژه به رده سنی نونهالان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: برای این رده سنی برنامه‌ای بلندمدت داریم تا در آینده از یک تیم ملی قدرتمند در سطح دنیا برخورداریم شویم و بتوانیم در المپیک 2020 حداقل سه مدال کسب کنیم. اجرای برنامه استعداديابی که با همکاری وزارت ورزش و جوانان و اداره کل استان تهران به زودی اجرا می‌شود، از مهمترین رئوس این برنامه‌هاست.

رئیس فدراسیون جودو در مورد مدال‌‎آوری نفرات با تجربه و نگرانی فدراسیون در این خصوص خاطرنشان کرد: در جلسه آسیب شناسی در این مورد بحث شد و واقعیت آن است اگر این دو مدال هم کسب نمی‌شد، برای ما عملکرد تیم ملی خیلی اهمیت داشت. در این دوره اعضای تیم واقعا نترس مبارزه کردند و جودو خوبی با به نمایش گذاشتند. به عنوان مثال در وزن 73 کیلوگرم سعید ملایی در اندازه‌های فراتر از آسیا نشان داد.

وی در خصوص مسائل مطرح شده در خصوص ضعف داوری‌ها هم تاکید کرد: قوانین داوری تغییر کرده و اینگونه امتیاز دادن‌ها تا جهانی برزیل به صورت آزمایش دنبال می‌شود. شاید برخی تصمیمات برای مربیان جای سوال گذاشته است اما معتقدم داوری‌ها خوب بود و مشکلی از این بابت نداشتیم.

رئیس فدراسیون جودو در پاسخی به این سوال که آیا فرد جدیدی به کادر فنی اضافه می‌شود؟، اظهار داشت: گزینه اول این است مربیان بدون حاشیه باشند و همدل کار کنند که خوشبختانه فضا هم اکنون اینگونه است. درهای تیم ملی روی ورزشکار و مربیان بسته نیست و مربیانی که هم اکنون به تیم ملی راهی پیدا نکرده‌اند، نیز دارای توانایی‌های زیادی هستند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: البته محمود میران چند ماه است به تیم ملی کمک می‌کند و از این پس نیز به عنوان سرمربی تیم امید فعالیت خواهد کرد.

رستگار در پاسخ به این سوال که چرا سبک وزن‌ها بیشتر مورد انتقاد قرار گرفته‌اند؟، گفت: به هیچ عنوان در مقابل این جوانان موضع نگرفته‌ام، ما در اوزان 60 و 66 کیلوگرم ضعف داریم و این مساله به نفراتی که راهی قهرمانی آسیا شده‌اند، مربوط نمی‌شود و باید برنامه‌های گسترده‌ای برای برطرف کردن این ضعف داشته باشیم.

کد خبر 2041789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha