۷ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۲۱:۲۵

اخبار عراق/

هشدار به فتنه افکنان/ خروج عشایر از اعتصابات الرمادی و فلوجه

هشدار به فتنه افکنان/ خروج عشایر از اعتصابات الرمادی و فلوجه

در حالی که یک نماینده عضو ائتلاف دولت قانون و نیز رئیس اوقاف شیعی عراق بر ضرورت مقابله با فتنه افکنی در این کشور تاکید کردند، رهبر قبیله الدلیم از خروج پنج عشیره همپیمان این قبیله از اعتصابات الرمادی و فلوجه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه الفرات نیوز، بهاء جمال الدین نماینده عضو ائتلاف دولت قانون عراق اعلام کرد: آرامش در برهه کنونی خوب است اما باید با تروریستها برخورد شدیدی شود تا مشکلات طایفه ای دوباره در عراق تکرار نشود.

از سوی دیگر صالح الحیدری رئیس اوقاف شیعی عراق گفت: توطئه های کثیفی در راه است تا  عراقیها را به سوی درگیری های طایفه ای بکشانند.

وی افزود: کسانی که در جمع تظاهرات کنندگان سخنرانی می کنند از خواسته های قانونی و نیازهای مردم سخن نمی گویند بلکه هدفشان فتنه افکنی است.مراجع دینی در نجف از ما خواسته اند که توجهی به این فتنه افکنان نکنیم.

الحیدری بیان کرد: این فتنه افکنان نماینده اهل تسنن نیستند بلکه وابسته به القاعده و بقایای رژیم بعثی صدام هستند.

از سوی دیگر ماجد السلیمان رهبر قبیله الدلیم گفت: عشایر البو فراج، البوعساف، البو فهد، البو سوده، البو علی الجاسم در اعتراض به جنایت کثیف کشتن سربازان بی گناه عراقی صحنه اعتصابات در الرمادی و فلوجه را ترک کرده اند.

این در حالی است که وسام الحردان رئیس جریان الصحوه(بیداری) عراق تهدید کرد اگر عاملان قتل پنج سرباز ارتش عراق تحویل داده نشوند همانند سال 2006 دوباره اعضای این گروه به عرصه (مبارزه با القاعده)باز خواهند گشت.

وی افزود: اگر قاتلان سربازان عراقی تحویل داده نشوند اقدامات مورد نظر را همانند سال 2006 انجام خواهیم داد. ما 24 ساعت به آنها فرصت خواهیم داد و دست بسته نمی مانیم.

کد خبر 2041903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha