۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۸:۵۱

عباس حری استاد برجسته کتابداری درگذشت

عباس حری استاد برجسته کتابداری درگذشت

عباس حری استاد برجسته کتابداری و واضع نظریه جهانی «اطلاع‌شناسی» روز گذشته در سن 77 سالگی درگذشت.

ناهید مصوری، همسر زنده‌یاد عباس حری در گفتگو با خبرنگار مهر، با تائید خبر درگذشت وی گفت: همسرم از حدود 4 سال پیش با بیماری سرطان ریه دست و پنجه نرم می‌کرد و حدود 3 نوبت هم شیمی‌درمانی شد. دو ماه پیش هم سکته کرد که بلافاصله او را به بیمارستان منتقل کردیم.

وی افزود: در هر حال مشکلات ناشی از این بیماری‌ها همچنان ادامه داشت تا اینکه دیروز بعدازظهر درگذشت.

همسر حری با بیان اینکه پیکر این استاد فقید رشته کتابداری سه‌شنبه هفته جاری از مقابل دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران روبروی پل گیشا تشییع می‌شود، اضافه کرد: ساعت دقیق این مراسم هم به زودی اعلام خواهد شد.

زنده‌یاد عباس حری 15 اسفند 1315 در مشهد به دنیا آمد. او در سال 1349 از دانشگاه مشهد در مقطع لیسانس رشته زبان و ادبیات انگلیسی، در سال 1352 از دانشگاه تهران در مقطع فوق لیسانس رشته کتابداری و در سال 1360 (1981) از دانشگاه کیس وسترن ریزرو آمریکا در مقطع دکترای کتابداری فارغ التحصیل شد.

رساله دکتری حری در مورد مقایسه شبهاهت‌های استنادی و شباهت واژگان نمایه برای ربط دادن مدارک مرتبط از حیث موضوعی بود. وی از 1353 استاد دانشگاه تهران شد. زنده‌یاد حری از اولین دانش آموختگان کتابداری نوین در ایران بود و در پیشبرد آموزش و پژوهش دراین رشته در کشور تلاش زیادس کرد. وی به عنوان سردبیر، مدیرمسئول و عضو هیت تحریریه چندین مجله علمی از جمله اطلاع‌شناسی فعالیت کرده و طراح نظریه «اطلاع‌شناسی» است.

کد خبر 2041972

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha