۹ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۰۷

امسال اتفاق می افتد/

تولید 2000 مگاوات برق هسته ای در ایران

تولید 2000 مگاوات برق هسته ای در ایران

بناب - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان انرژی اتمی ایران از تولید 2000 مگاوات برق هسته ای طی سالجاری در نیروگاه های هسته ای کشور خبر داد.

فریدون عباسی شامگاه دیروز یکشنبه در جمع کارکنان مجتمع پژوهشی کاربرد پرتوهای شمالغرب کشور با اعلام این خبر گفت: ایران تا پنج سال آینده باید 20 هزار مگاوات برق هسته ای تولید کند که در حال حاضر تولید 1000 مگاوات آن به صورت آزمایشی در دست انجام است.

وی افزود: بسترهای لازم برای این امر از قبیل تامین تجهیزات مورد نیاز در داخل کشور فراهم شده است و در صورت محدودیت نداشتن در منابع مالی این طرح امسال به تعهد خود در این زمینه عمل خواهیم کرد.

عباسی با تاکید بر استفاده از طرفیت های علمی و تحقیقاتی دانشگاه های کشور در زمینه اهداف سازمان متبوعش گفت: ما نیازمند تغییر روش های سنتی نگرش به بخش مدیریت علمی کشور هستیم و این سازمان قصد دارد با صدور کارت شناسایی برای افراد متفکر علمی و دانشگاهی فضا را برای جلب مشارکت در این زمینه فراهم کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور از خودکفایی در زمینه تولید مواد سوخت هسته ای خبر داد و گفت: این امکان فراهم است تا صادرات تخصصی داشته باشیم و اکنون نیز بر روی صادرات رادیو داروها به کشورهای خاورمیانه کار می کنیم.

عباسی همچنین از امکان احداث و راه اندازی راکتور هسته ای تحقیقاتی درمجتمع پژوهشی بناب درآینده خبرداد و گفت: درصورتی که مطالعات و شرایط مورد نیاز جواب مثبت بدهد، راکتوری از نوع استخری که بی خطر و صرفاً تحقیقاتی است، دراین مجتمع نصب خواهد شد.

کد خبر 2042793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha