۹ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۲۱:۳۷

رضایی اعلام کرد:

70 درصد مشکل بیکاری و گرانی کشور مربوط به سوءمدیریت است/مشکل با عمل و اعتراف به آن حل می شود

70 درصد مشکل بیکاری و گرانی کشور مربوط به سوءمدیریت است/مشکل با عمل و اعتراف به آن حل می شود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: 70 درصد از مشکلات بیکاری و گرانی کشور مربوط به سوءمدیریت و خود تحریمی است.

به گزارش مهر: محسن رضایی بعد از ظهر دوشنبه دردیدار با مردم شهرستان گرمی در مسجد جامع این شهرستان افزود: اگر مسائل مدیریت داخل کشور حل شود مشکلات اقتصادی نیز حل می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اداره کشور برای تحریمهای اقتصادی نیست تصریح کرد: مدیریت داخلی کشور مشکلاتی دارد که باید قبل از رسیدگی به مشکلاتی چون بیکاری و گرانی حل شود.

وی با بیان اینکه بیکاری وگرانی موجود علاوه بر اینکه مردم را زیر فشار قرار داده نظام را نیز به خطر انداخته و باید به هر نحوی که شده مردم را از این گردنه خارج کرد.

رضایی افزود: زنگی که امروز با آن رودر رو هستیم به کوچه و بازارها و زندگی مردم وارد شده است و نباید اجازه بدهیم این زنگ بیشتر از این طول بکشد

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: در 30 سال گذشته افرادی که در نبرد سنگین حفظ امنیت و قدرت کشور حضور داشته اند و حماسه هایی خلق کردند امروز این حماسه ها از نوک قلمها و افکار واندیشه ما بیرون می آید و باید اجازه ندهیم دشمنان در تحریم اقتصادی پیروز شوند.

وی با بیان اینکه سر و سامان دادن اقتصاد، اخلاق و تشکیل تمدن ایران شدنی است تصریح کرد: کار ما شعار دادن نیست و این مسائل تنها با عمل و اعتراف به مشکل حل می شود.

وی با اشاره به قابلیتهای کشور در زمینه نیروی انسانی صنعت و کشاورزی بیان کرد: برای از بین بردن گرانی و بیکاری همه چیز در کشور مهیا است و تنها باید برنامه اصولی آنرا تهیه کرد.

رضایی تحول در بخش کشاورزی را مهمترین گام در حل مشکل بیکاری دانست و از ارایه یارانه سبز به کشاورزان خبر داد.

رضایی افزود: کشاورزانی که بتوانند مزارع خود را مکانیزه و خاک و بذر خود را اصلاح کنند یارانه سبز به آنها تعلق می گیرد.

وی دادن یارانه صنعتی را نیز از دیگر برنامه های خود در حل مشکل اشتغال عنوان کرد و افزود: کسانی که موفق شوند کارخانجات تبدیلی بویژه در مناطق دشت مغان احداث کنند از یارانه سبز بهره مند می شوند.

وی همچنین اجرای مرحله دوم یارانه را تنها در گروه درآمدی و تولیدی بودن آن دانست و تصریح کرد: این یارانه به میزان حداکثر 650 هزار ریال توضیح می شود. به نحوی که پیش بینی می شود در طول یکسال 250 هزار میلیارد ریال یارانه بین مردم توضیح می شود و همان مبلغ دوباره وارد تولید و اشتغال زایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه امسال و سالهای  آینده تحریم اقتصادی با انتخاب درست مدیران اجرایی خنثی شدنی است افزود: ملت ایران هیچ چیزی کم ندارد و همچون بخشهای دیگر در بخش اقتصادی قدرت اول منطقه خواهد شد.

وی بیان کرد: بخش دوم انقلاب بعد از جنگ تحمیلی سر و سامان دادن به اخلاق و اقتصاد شهرسازی و صنعت است که همه آنها با برنامه علمی و اصولی دست یافتنی است.

 

کد خبر 2043425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha