۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۸:۵۳

رحيمي:

مسابقه بزرگ كتابخواني حماسه سياسي در خراسان شمالي برگزار مي شود

مسابقه بزرگ كتابخواني حماسه سياسي در خراسان شمالي برگزار مي شود

بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی گفت: با توجه به نامگذاري سال 92 مسابقه بزرگ كتاخواني حماسه سياسي به صورت مكتوب و آنلاين در اين استان برگزار مي شود.

علي رحيمي در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: به همت اداره كل كتابخانه هاي خراسان شمالي؛ مسابقه كتابخواني حماسه سياسي پيرامون شعار سال، به صورت آنلاين و مكتوب و با استفاده از كتاب"انتخابات ليلة القدر نظام اسلامي"( بررسي آراء و انديشه هاي حضرت آيت الله خامنه اي درباره انتخابات)، در اين استان برگزار مي شود.

وي با بيان اينكه مسابقه مذكور به صورت آنلاين از طريق سايت شبكه كتابخوانان حرفه ای به آدرس www.booki.ir برگزار می شود و فایل منابع مسابقات نیز از این آدرس قابل دریافت است، اظهار داشت: علاوه بر اين فرم مكتوب اين مسابقه کتابخوانی نيز از طریق کتابخانه های عمومی، مراكز فرهنگي و اداره كل كتابخانه هاي عمومي خراسان شمالي توزیع می شود.

به گفته رحيمي مهلت شركت در مسابقه آنلاين تا 31 ارديبهشت و مسابقه مكتوب نيز تا 20 خرداد ماه سال جاري بوده و برگزيدگان اين مسابقه نيز تا پنجم تير ماه اعلام خواهند شد.
به گفته اين مسئول در پايان به نفرات برتر اين مسابقه جوایز نقدي اهدا مي شود.

برگزاري 35 مسابقه كتابخواني در ارديبهشت

مديركل كتابخانه هاي عمومي خراسان شمالي در ادامه عنوان كرد: در اردیبهشت ماه سال جاری در خراسان شمالي 35 مسابقه کتابخوانی شامل 25 مسابقه آنلاین و 10 مسابقه کتابخوانی مکتوب به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان برگزار می شود.

رحيمي اظهار داشت: از اين تعداد 20 مسابقه آنلاین کتابخوانی ویژه عموم مخاطبین، چهار مسابقه آنلاین ویژه نابینایان و کم بینایان و نيز یک مسابقه کتابخوانی آنلاین تخصصی ویژه کتابداران برگزار مي شود.

وي افزود: همچنين در این ماه 10 مسابقه مکتوب کتابخوانی شامل پنج مسابقه مکتوب نویسندگی ویژه گروه های هدف دانش آموزان مقطع راهنمایی، دانش آموزان مقطع متوسطه، مددجویان و زندانیان، کتابداران و دانشجویان، یک مسابقه جدول کلمات متقاطع کتاب شناسی، دو مسابقه نقدنویسی ویژه گروه های هدف طلاب و دانشجویان و فرهنگیان، یک مسابقه خلاصه نویسی ویژه اصناف و مسابقه نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

رحیمی با بیان اینکه مسابقات كتابخوانی آنلاين از طريق سايت شبكه كتابخوانان حرفه ای به آدرس www.booki.ir برگزار می شود و فایل منابع مسابقات نیز از این آدرس قابل دریافت است، تصریح کرد: این مسابقات از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز می شود و تا پایان این ماه ادامه خواهد داشت.

این مسئول در مورد فرم مسابقات کتابخوانی مکنوب نیز اظهار داشت: فرم مسابقات کتابخوانی مکتوب از طریق کتابخانه های عمومی سطح استان توزیع می شود و مهلت ارسال آثار نیز تا 20 خرداد است.

به گفته وی به نفرات برتر هر کدام از این مسابقات جوایز نقدی اهدا خواهد شد.

برگزاری  160 مسابقه كتابخواني در خراسان شمالي

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی همچنین گفت: در سال 91 در مجموع بیش از 160 مسابقه کتابخوانی آنلاین و مکتوب برای گروه های هدف مختلفی از جمله دانشجویان و طلاب، نظامیان، بانوان، دانش آموزان و معلمین و ... برگزار شد.

رحیمی برگزاری این مسابقات را در راستای هدایت محتوای مطالعه در جامعه برشمرد و افزود: مسابقات کتابخوانی مذکور به صورت آنلاین و مکتوب و در قالب های چکیده نویسی، نویسندگی، کتابخوانی، مسابقه نقاشی برای کودکان، جدول شناسی و ... برگزار شده است.

سرانه مطالعه در خراسان شمالي 75 دقيقه و 19 ثانيه است.

وی در ادامه اظهار داشت: بر اساس آمارهاي موجود در حال حاضر سرانه مطالعه در خراسان شمالي 75 دقيقه و 19 ثانيه بوده و اين درحالي است که شاخص میانگین سرانه مطالعه در کشور 75 دقیقه و 34 ثانیه است.

رحیمی افزود: براساس گزارش نهاد کتابخانه‌های عمومي کشور در سال گذشته بیشترین رشد سرانه مطالعه در بين استان هاي كشور با بیش از 71 درصد رشد، مربوط به خراسان شمالی بوده است.

به گفته رحيمي در حال حاضر خراسان شمالي از رتبه آخر در شاخص هاي کتابخانه اي در سال هاي پيش به رتبه هاي مياني کشوري رسيده است.

وي در پايان عنوان كرد: در حال حاضر در خراسان شمالي 61 كتابخانه عمومي شامل 45 كتابخانه نهادي و 16 كتابخانه مشاركتي فعال وجود دارد كه از 45 كتابخانه نهادي استان، 24 باب كتابخانه شهري و 21 باب نيز روستايي است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی همچنين با بيان اينكه هم اكنون در اين استان 40 باب كتابخانه نيز در دست احداث است، تصريح كرد: از اين تعداد 25 کتابخانه در مناطق روستايي و 15 باب نيز در شهرهاي استان در دست ساخت است.

کد خبر 2043616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha