۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۰:۴۸

سیدحسین موسوی در گفتگو با مهر:

شاید فوتوالی زیرمجموعه فوتبال یا والیبال شود

شاید فوتوالی زیرمجموعه فوتبال یا والیبال شود

رییس کمیته فوتوالی ایران با بیان این که مسئولان از دایر شدن مقر کنفدراسیون این رشته در داخل کشورمان حمایت نکرده است، گفت: شاید این انجمن زیرمجموعه یکی از فدراسیون‌های والیبال یا فوتبال ایران شود.

سیدحسین موسوی‌ شفیق در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص فعالیت‌های این رشته در کشورمان گفت: فوتوالی یکی از رشته‌های جدید است که در دو سه سال اخیر وارد ایران شده است. ابتدا زیر مجموعه فدراسیون ورزش‌های همگانی بودیم و پس از آن هم به فدراسیون ورزش‌های بومی و محلی نقل مکان کردیم که عجیب و غریب بود. بعد از آن هم با درخواست خودمان زیرمجموعه فدراسیون انجمن‌های ورزشی شدیم که شرایط بهتری پیدا کرده‌ایم. البته در سایر کشورها این رشته دارای فدراسیون مستقلی است و با مذاکرات صورت گرفته شاید ما به عضویت فدراسیون های فوتبال یا والیبال در بیاییم.

وی افزود: این رشته در کشورهای دیگر طرفداران زیادی دارد. در بسیاری از کشورها جزو تمرینات ثابت تیم های ملی فوتبال است و حتی کارلوس کی‌روش در زمان سرمربیگری تیم ملی پرتغال هم این تمرین را برگزار می‌کرد. در برزیل هم این رشته طرفداران زیادی پیدا کرده است.

رییس کمیته فوتوالی با اشاره به فعالیت‌های استان‌های مختلف در این رشته عنوان کرد: در یازده استان این رشته راه اندازی شده که برخی از آنها ضعیف عمل کرده‌اند و تغییراتی را در آنها ایجاد خواهیم کرد. در حال حاضر از نظر رقابت و عنوان خوزستان و گیلان جزو برترین های کشور هستند و استان سمنان هم فعالیت‌های خوبی داشته است. به دنبال این هستیم تا با جذب اسپانسر بتوانیم مسابقات قهرمانی کشور را برگزار کنیم که در آینده نزدیک این اتفاق می‌افتد.

موسوی که مسئولیت کنفدراسیون فوتوالی آسیا را بر عهده گرفته است، ادامه داد: برای دو دوره چهار ساله مسئولیت کنفدراسیون آسیا را بر عهده گرفته‌ام که قرار بود مقر آن در ایران باشد ولی کسی در این باره حمایتی نکرده است. در حال حاضر هم مالزی و فیلیپین پیشنهاد کرده‌اند که مقر کنفدراسیون آسیا را در این کشورها دایر کنیم که هنوز تصمیم گیری نکرده‌ایم.

کد خبر 2044557

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha