۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۹:۴۰

راشکی عنوان کرد:

مدارس سیستان و بلوچستان نیاز به مقاوم سازی دارند

مدارس سیستان و بلوچستان نیاز به مقاوم سازی دارند

زاهدان - خبرگزاری مهر: مدیرکل نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان گفت: علی رغم تمام تلاش های انجام شده اما هنوز مدارس غیر مستحکم در استان وجود دارد که به منظور آموزش دانش آموزان و مقاوم سازی مدارس در برابر حوادثی همچون زلزله باید اعتبارات بیشتری را مد نظر قرار داد.

علیرضا راشکی در گفتگو با مهر اظهارداشت: بسیاری از مدارس سیستان و بلوچستان تاب مقاومت در برابر زلزله را ندارند و لذا وقوع زمین لرزه اخیر بدون تلفات جانی نشانه الطاف الهی بود.

وی افزود: با وجود عمق محرومیت های به جای مانده از گذشته در صورت اختصاص دادن تمامی اعتبارات آموزشی کشور به این استان 10 سال تا رسیدن به سرانه استاندار کشور زمان لازم است.

وی ادامه داد: از سال ۸۵ تا کنون تعداد ۶۰۱ مدرسه در قالب ۲ هزار و ۲۹۲ کلاس و با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان به احداث رسیده است.

راشکی افزود: همچنین در همین رابطه نوسازی ۹۴۶ مدرسه در قالب ۴ هزار و ۹۳۰ کلاس و با اعتبار 921 میلیارد تومان از جمله اقدامات مهم در راستای تامین کلاس های درسی استاندارد در سطح مدارس استان بوده است.

وی گفت: ازسال گذشته برای نخستین بارعملیات اجرای ۸ استخر آموزشی با توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در استان آغاز شد.

وی اظهار داشت: به منظور تامین نیازهای فرهنگی و ورزشی دانش آموزان همچنین نسبت به احداث  ۶۸ باب نمازخانه و تعداد 83  باب سالن ورزشی در سطح استان اقدام شده است که پروژه های مذکور به سازمان آموزش و پرورش تحویل داده شده است.

کد خبر 2044567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha