۱۳ دی ۱۳۹۳، ۱۷:۵۶

رئیسی:

۲۹ هزار کلاس درس در سال ۹۲ به سیستم حرارت مرکزی مجهز شد

۲۹ هزار کلاس درس در سال ۹۲ به سیستم حرارت مرکزی مجهز شد

اراک- معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور گفت: ۲۹ هزار کلاس درس با اعتبار یک میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال در سال ۹۲ استانداردسازی و به سیستم حرارت مرکزی مجهز شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی رئیسی، عصر شنبه در نشست با نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان و مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: تصویب قانون مقاوم سازی و بازسازی مدارس بزرگترین اقدام عمرانی در طول عمر آموزش و پرورش کشور است.

وی با بیان اینکه بعد از تصویب این قانون اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش در کشور و استان تا سه برابر افزایش یافت، اضافه کرد: براساس این قانون بسیاری از مدارس کشور بازسازی و مقاوم سازی شدند.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه استان مرکزی از استان های پیشرو در بازسازی، تخریب و نوسازی و مقاوم سازی مدارس است، افزود: استان مرکزی از سال ۸۵ تا ۹۳ فعالیت خوبی در بخش نوسازی مدارس انجام داده است.

رئیسی ابراز امیدواری کرد: روند رو به رشد فعالیت استان مرکزی در بخش نوسازی مدارس در سال ۹۴ هم ادامه یافته و سطح ایمنی مدارس در مقابل حوادث افزایش یابد.

وی با بیان اینکه یک سوم مدارس کشور در مناطق روستایی و شهرهای کم جمعیت کشور واقع بوده و در دهه اول و دوم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران احداث شده است، گفت: بسیاری از روستاها و مناطق دور افتاده در سال های اخیر از نعمت گاز طبیعی بهرمند شده و در گذشته از سیستم حرارت مرکزی بی بهره بودند.

رییس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس کشور از سال ۹۲ در سراسر کشور آغاز و سیستم گرمایشی به رادیاتور، پکیج و بخاری های کاربراتوری تغییر یافت.

رئیسی با اشاره به اینکه در سال ۹۲، ۲۹ هزار کلاس درس در سراسر کشور مجهز به سیستم حرارت مرکزی شدند، افزود: این کلاس ها با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال تجهیز شدند.

وی با بیان اینکه در سال جاری به تصویب مجلس ۳۰۰ میلیارد تومان برای این بخش در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: در صورتی که این مبلغ تخصیص یابد ۴۷ هزار کلاس درس در کشور مجهز به سیستم حرارت مرکزی خواهند شد.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه تلاش مسوولان استانداردسازی مدارس و تبدیل شدن به مدارس یک نوبته و تجهیز آن است، گفت: تلاش برای ارتقاء سطح تجهیز فضاهای آموزشی همواره در حال انجام است.

کد خبر 2455151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha