۱۳ دی ۱۳۹۳، ۱۸:۱۱

قائمی خبر داد:

یکهزار و ۲۰۰ کلاس درس استان مرکزی به سیستم گرمایشی مجهز می شود

یکهزار و ۲۰۰ کلاس درس استان مرکزی به سیستم گرمایشی مجهز می شود

اراک-مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان مرکزی گفت: یکهزار و ۲۰۰ کلاس درس در استان مرکزی در حال استانداردسازی و تجهیز سیستم گرمایشی و راه اندازی سیستم حرارت مرکزی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق قائمی، عصر شنبه در دیدار با معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس نوسازی و تجهیز مدارس کشور و نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورا اسلامی با ارائه گزارشی از فعالیت های این اداره کل در استان مرکزی، گفت: اکنون هزار و ۲۰۰ کلاس درس در استان مرکزی در حال استانداردسازی سیستم گرمایشی است.

وی با بیان اینکه این تعداد کلاس با اعتباری بالغ بر ۱۰۸ میلیارد ریال در حال استانداردسازی است، اضافه کرد: استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس در سال آینده نیز پیگیری و کلیه مدارس استان مجهز به سیستم حرارت مرکزی، رادیاتور و پکیج می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با بیان اینکه فضای آموزشی مولفه اصلی آموزش است، گفت: نیاز برای متناسب بودن این فضاها در استان مرکزی احساس می شود.

شهریار فولادوند با بیان اینکه آموزش و پرورش استان مرکزی هرسال برای آغاز سال تحصیلی حداقل ۱۰۰ میلیارد ریال برای راه اندازی مدارس نیازمند است، اضافه کرد: اولویت بندی و کاهش دغدغه های این چنینی سبب پرداختن به آموزش و افزایش کیفیت در این بخش می شود.

وی با اشاره به پروژه های مسکن مهر که در استان مرکزی احداث شده است، افزود: این پروژه ها نیازمند ۱۰۰ آموزشگاه برای مقاطع مختلف تحصیلی بوده و نیازمند توجه است.

رییس مجمع خیرین مدرسه ساز استان مرکزی با بیان اینکه خیران همواره در استان مرکزی و برای ساخت مدارس پیشتاز هستند، گفت: در ۲۳ سال فعالیت این مجمع پروژه های بسیاری توسط خیرین احداث و به بهره برداری رسیده است.

علی فخاری با اشاره به اینکه برخی پروژه های نیمه تمام با حضور خیران در استان مرکزی در حال پیگیری است، افزود: با تعهد و تامین اعتبار توسط خیران تا پایان سال جاری ۲۵ پروژه خیرساز و مشارکتی در استان مرکزی به بهره برداری می رسد.

گفتنی است، مرتضی رئیسی، معاون عمرانی وزریر آموزش و پرورش و رییس سازمان تجهیز و نوسازی مدارس کشور، حضور خیران برای اتمام پروژه هایی که توسط دولت آغاز شده و نامگذاری به نام خیران را بلامانع اعلام کرد.

کد خبر 2455158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha