۱۱ خرداد ۱۳۹۲، ۱۸:۲۷

رئیسی با مهر عنوان کرد:

10 درصد مدارس کشور دو نوبته است/ تخصیص 75 میلیارد اعتبار به نوسازی مدارس

 10 درصد مدارس کشور دو نوبته است/ تخصیص 75 میلیارد اعتبار به نوسازی مدارس

اردبیل – خبرگزاری مهر: معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس با اشاره به روند مطلوب ساخت مدارس در کشور گفت: در حال حاضر تنها 10 درصد مدارس کشور دو نوبته است.

مرتضی رئیسی در حاشیه سفر به اردبیل در گفتگو با خبرنگار مهر اضافه کرد: با این میزان هم اکنون کمترین درصد کلاس های دو نوبته را در طول تاریخ کشور داریم.

وی با بیان اینکه هدف ما کاهش مدارس دو نوبته و در نهایت حذف اینگونه مدارس از برنامه آموزشی کشور است، افزود: در همین راستا و طی هشت سال گذشته بالغ بر 20 میلیون مترمربع مدرسه سازی در قالب 136 هزار کلاس درس در سطح کشور ساخته شده است.

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور بیان داشت: این در حالی که تا پیش از آغاز دولت نهم یعنی تا سال 84 تنها 40 میلیون مترمربع در سطح کشور مدرسه سازی صورت گرفته بود که بسیاری از این مدارس نیز فرسوده محسوب می شد.

وی از واگذاری مدارس جدید و کلاس های درسی احداث شده تا پایان شش ماهه اول سال جاری خبر داد و تصریح کرد:  براساس برنامه ریزی های صورت گرفته تا شهریور ماه امسال بیش از هفت هزار کلاس درس تکمیل و به آموزش و پرورش تحویل خواهد شد.

رئیسی تاکید کرد که این تعداد پروژه هایی هستند که هم اکنون با بیش از 50 درصد پیشرفت در حال اجرا می باشند.

وی همچنین از تداوم اجرای طرح تخریب و نوسازی مدارس در کشور خبر داد و متذکر شد: امسال مجلس 75 میلیارد تومان برای اجرای این طرح تصویب کرده که با تخصیص آن تخریب و نوسازی مدارس کشور ادامه خواهد داشت.

معاون وزیر آموزش و پرورش یادآور شد که مقاوم سازی مدارس نیز طی سال جاری با شتاب بیشتری ادامه می یابد.

کد خبر 2067844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha