۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۵:۵۳

رئیسی در گفتگو با مهر عنوان کرد؛

تحصیل نیمی از دانش آموزان کشور در مدارس نوساز/ اجرای 6000 پروژه عمرانی در آموزش و پرورش

تحصیل نیمی از دانش آموزان کشور در مدارس نوساز/ اجرای 6000 پروژه عمرانی در آموزش و پرورش

مراغه - خبرگزاری مهر: معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: بیش از نصف دانش آموزان کشور در مکان های استاندارد مشغول به تحصیل هستند و بقیه مدارس نیز نیاز به مقاوم سازی و نوسازی دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی رئیسی ظهر شنبه با بیان این مطلب در حاشیه مراسم تجلیل از معلمان نمونه استانی و منطقه ای در شهرستان مراغه اظهار داشت: در برنامه پنجم توسعه، دولت موظف به ایمن سازی و مقاوم سازی مدارس است و با تخصیص منابع مورد نیاز بیش از نصف مدارس کشور نوسازی می شوند.

وی با اشاره به اعتبارات نوسازی مدارس در سال گذشته افزود: در سال گذشته دو هزار میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی مدارس مصوب شده بود که فقط 46 میلیارد ریال آن تخصیص یافت و امسال نیز سه هزار میلیارد ریال برای این امر اختصاص داده شده است که در صورت تخصیص این اعتبارات نصف مدارس کشور استاندارد سازی می شوند.

معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خاطرنشان کرد: سرانه آموزش در کشور به ازای هر دانش آموز 4.8 متر مکعب است که استاندارد جهانی 5.2 است.

رئیسی با بیان اینکه امسال شاهد پیشرفت پروژه های عمرانی آموزش و پرورش خواهیم بود، اظهار داشت: با توجه به تخصیص اعتبارات اواخر سال گذشته در کشور امسال شاهد پیشرفت پروژه ها خواهیم بود.

وی با اشاره به آمار پروژه های نوسازی مدارس در کشور افزود: شش هزار پروژه عمرانی در آموزش و پروزش در دست اجرا است که 800 مدرسه آن از منابع دولتی در سال جاری عملیاتی خواهد شد.

کد خبر 2288825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha