۲۸ مرداد ۱۳۹۲، ۹:۵۳

ساخت بیش از 145 هزار کلاس درس در 8 سال

ساخت بیش از 145 هزار کلاس درس در 8 سال

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور با تشریح اقدامات 8 ساله خود از ساخت 145 هزار و 696 کلاس درس در طول این مدت خبر داد.

مرتضی رئیسی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب گفت: ساخت و تجهیز فضاهای آموزشی به عنوان یکی از ماموریتهای اصلی سازمان بوده و ما توانستیم با اتکا به تعهد نیروهای متخصص کیفیت و کمیت فضاهای آموزشی را در سالهای 84 تا 96 بهبود بخشیم.

وی با بیان اینکه در طول این مدت 30 هزار و 425 پروژه در غالب کلاس درس به بهره برداری رسید افزود:21 هزار و 692 متر مربع از زیربنای مدارس با اعتبارات اختصاص داده شده و با وجود تحریمها و گران شدن مصالح  بهسازی و نوسازی شدند.

رئیسی با اشاره به افزایش سرانه آموزشی توضیح داد: روند افزایش سرانه آموزشی در سالهای اخیر به استانداردهای لازم رسید و در نتیجه مدارس دو نوبته به تک نوبته تبدیل شدند.

وی درباره میزان تخریب و بازسازی مدارس غیر استاندارد گفت: بر اساس توافقنامه هایی که با معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری انجام شد کل اعتبار اختصاص یافته برای تخریب و بازسازی مدارس غیر استاندارد با احتساب تخصیص سال 91 بیش از  35 هزار میلیارد ریال بوده است که این اعتبار برای تخریب و بازسازی 61 هزار و 527 کلاس درس اختصاص داده شد.

این مقام مسوول در آموزش و پرورش، با بیان اینکه متوسط اعتبار اختصاص یافته شده به هر کلاس معادل 579 میلیون ریال بوده است، تصریح کرد: از ابتدای شروع طرح تخریب و بازسازی تعداد 62 هزار و 611 کلاس درس در استانهای مختلف کشور تخریب شده که از این تعداد 49 هزار و 637 کلاس درس با زیربنای 6 میلیون و 567 هزار متر مربع نوسازی و تحویل داده شده است.

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور همچنین به برخی از پروژه های اجرا شده از سال 84 تا 92 اشاره کرد و گفت: بررسی آلودگی صوتی مدارس و راهکارهای حل آن، بهینه سازی مصرف سوخت در مدارس، طراحی مدارس خاص دخترانه با توجه به محرمیت، طراحی باغ مدرسه راهنمایی در شهرری، مطالعه و طراحی مجتمع آموزشی بر اساس ویژگی های مدرسه محرم، طراحی مبلمان مدرسه تهران با استفاده از روش توسعه کیفیت، مطالعه و امکان سنجی ساخت مدرسه سبز در هر اقلیم و تهیه شیوه نامه ساماندهی فضاهای آموزشی از جمله پروژه های تحقیقات و کاربردی این سازمان در فاصله سال های 1384 تا نیمه نخست 1392 بوده است.

کد خبر 2118091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha