۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۲۵

عبدالله النسور:

اراضی اردن درهیچ مداخله نظامی خارجی علیه سوریه مورد استفاده قرار نخواهد گرفت

اراضی اردن درهیچ مداخله نظامی خارجی علیه سوریه مورد استفاده قرار نخواهد گرفت

نخست وزیر اردن با بیان اینکه جامعه بین الملل در خصوص پناهندگان سوری مسئول است، از عدم استفاده از مرزهای این کشور در مداخله نظامی خارجی علیه سوریه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، "عبدالله النسور" نخست وزیر اردن در یک گفتگوی مطبوعاتی تاکید کرد که از اراضی اردن در هیچ مداخله نظامی خارجی علیه سوریه استفاده نخواهد شد.

وی افزود: ارتش اردن هرگز از طریق اعزام نیرو یا تسهیل ماموریت نیروهای نظامی خارجی در جنگ موجود در سوریه دخالت نخواهد کرد.

نخست وزیر اردن با بیان اینکه موضع رسمی این کشور تعادل در قبال رویدادهای سوریه است، تاکید کرد که پناهندگان سوری بیش از یک میلیارد و نیم برای اردن هزینه داشته اند.

النسور با بیان این که اردن از جامعه بین الملل در خصوص پناهندگان سوری ملاطفت در کلام و سخن گفتن درباره حقوق بشر را نمی خواهد، خاطر نشان کرد که جامعه بین الملل در قبال پناهندگان سوری مسئول است.

وی در پایان تاکید کرد که هم اکنون بیش از یک میلیون شهروند سوری در اردن حضور دارند که نزدیک به نیمی از آنها پیش از سال 2011 در این کشور حضور داشتند و نیم دیگر نیز پس از آغاز جنگ در مارس 2011 به این کشور آمده اند.

کد خبر 2044636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha